Gard erik's fiske-eventyr (side 9)

Takk for fine tilbakemeldinger=)

Skulle jo egentlig få planter i dag, men selfølgelig ble eg syk.. Potta tett og vond hals, litt feber.. Noe dritt, bare sitte og kjede seg hele tiden en hel dag! Måtte være hjemme i dag. Men da får eg sikkertplantene i morgen da=)

I går kveld la scalarene egg igjen=D Satt på lys, men eg kan ikke se eggene i dag.
Syk?
Eg lurer faktisk på om Ingolf (slamkryperen) er syk... Den spiser ikke, den er bleik, og halefinna er helt sammenklemt. Eg vet ingen ting om sykdom på slamkrypere..

Noen som kan hjelpe? Vær så snill!
Hva er det du gir ham? kanskje du skal prøve å gi ham noe annet.
Den så veldig tynn så du bør få den til å spise snart... Jeg mistet dessverre min største på grunn av at hun ikke spiste.

Håper det går bra men ham, det er aldri gøy å miste dyr(særlig ikke disse skapningene)
Nå har eg ikke skrevet på en stund, har rett og slett ikke hatt tid til det..

Ja, den burde begynne og spise, den er veldig tynn, men den spiser ikke ENNÅ... Det er så dumt, tenk hvis den stryker med. Eg har gitt han alt av for eg har fått tak i. Grønt for, wafers, corydoras tabletter, siriss, tubifex, discus for, flak for. Det er alt eg får tak i, ingen har hatt melormer..

Men innredningen begynner og ligne noe nå=) Har en del planter nå. Har fått planter av Rose, tusen takk=) Har og vert på dyrebutikk og kjøpt anubias berteri og noe vallisineria lignende med hvite striper. Skal prøve og få lagt ut bilder om en stund, når eg har tid=D
Du har ikke spurt i dyrebutikken da ang. sykdommer på disse ?
Kan jo høres ut som det er noe siden halefinnen er klemt sammen .Men nå har jo ikke jeg greie på disse i det hele tatt,bare en tanke fra meg.
Inaktiv bruker
hva med rødemyglarver har du prøvd det ??
Ja.. Den spiser FORTSATT ikke! Det er jo sinnsykt...

Har ikke skrevet på en stund nå, pga. masse prøver og slikt.. Hadde forresten stil på skolen i dag, der eg skrev om Corydoras Weitzmani=) Får forhåpentligvis noe bra på den=D Men det skulle ikke vert lov og gitt så mangen prøver i uka... 2 - 3 prøver i uka er blitt normalt nå. Denne uka har eg hatt matte prøve onsdag, tysk prøve torsdag, og stil fredag - i dag.

Pluss at på min skolen er det nynorsk som skrivespråk!
Inaktiv bruker
å da er jeg heldig som har fåt får lekser eller prøver lenger glis =
david g
å da er jeg heldig som har fåt får lekser eller prøver lenger glis =:-D


Om jeg forstond innlegge ditt rett så mener du at du er heldig som ikke lenger får lekser og prøver. Men hvor heldig er du egentlig ?
Hva skal du gjøre i fremtiden. Med jobb og videre utdanning ?

Vi har også mye prøver. Jeg har sett på timeplanen over neste uke, prøver og peresentasjoner hvet dag utenom onsdagen. Ser at du er 13 år så da rekner jeg med at du går i 8. klasse. Bare vent til du begynner i 10., da er det mye mer lekser og prøver.
Jeg er ening med deg, det skulle bare vert lov å gi 1-2 prøver i uken.
Inaktiv bruker
Fisken Magnus
[QUOTE=david g]å da er jeg heldig som har fåt får lekser eller prøver lenger glis =:-D


Om jeg forstond innlegge ditt rett så mener du at du er heldig som ikke lenger får lekser og prøver. Men hvor heldig er du egentlig ?
Hva skal du gjøre i fremtiden. Med jobb og videre utdanning ?

Vi har også mye prøver. Jeg har sett på timeplanen over neste uke, prøver og peresentasjoner hvet dag utenom onsdagen. Ser at du er 13 år så da rekner jeg med at du går i 8. klasse. Bare vent til du begynner i 10., da er det mye mer lekser og prøver.
Jeg er ening med deg, det skulle bare vert lov å gi 1-2 prøver i uken.

jep der har du fårstot meg riktig =
Etter at eg skrev stil om Corydoras Weitzmani på skolen, har eg fått kjempelyst på den=) Kan jo masse om den også, siden eg leste jo masse om den når eg skulle skrive stil. Har fått kontakt med en som selger, men bor langt unna... Det er kipt. Men eg finner nok en som eg kan få kjøpe av. Har fått skikkelig sansen for disse. Liker egentlig hele corydoras slekta veldig godt!=D
Legger ut litt bilder=)

Bilde 1: 1 uke gammel scalare yngel, men eg har de ikke nå lenger..

Bilde 2: Corydoras Trilineatus

Bilde 3: Enda et av corydoras trilineatus=)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Legger ut et til bilde av scalare hannen som er i 160 literen

[External Image]
Flotte fisker dei triliniatusene, fine bilder også
Jaja, i dag er det klubbmøte i Bergen Akvarieklubb. Hadde kjempelyst og gå! Eg og en venn (discus123) skulle egentlig gå, men så fikk vi ikke skyss fram og tilbake... Utrolig kjipt! Ble nesten litt sint faktisk... Men neste møte SKAL eg på!

Ser ut som scalarene snart skal legge egg igjen=)Har faktisk bydd på kakadue ciklide lekspar. Hadde jo vert kjekt og prøvd oppdrett med den og=) Er jo ikke sikkert eg vinner budrunden da, men har vertfall bydd=D
Tenkte eg kunne ha de sammen med scalarene i 160 literen. Rose U sa ivertfall på skolen at det gikk helt fint=) Får lage en kokosnøtthule til de og=)
Var nettopp inne på tropefisk.no og tittet litt. Fant da fram denne

Noen som har erfaring med denne? Tenkte og bruke den til scalare yngelen når de kommer igjen. Og eventuelt kakadue ciklidene da, hvis eg vinner budrunden og får yngel på de. For mamma og de liker ikke micro-ormen=P
Ingen som har erfaring med den i forrige innnlegg?

Vant budrunden på kakadueciklide paret=) Skal hente de i morgen. På Søndag skal eg prøve og få tatt noen fine bilder=D

Men er veldig spent om det går bra og ha de sammen med scalerene, for forrige gang ble det tull. Men siden Rose sa det går helt fint, tror eg på det=)
Nemo 321
Tenkte eg kunne ha de sammen med scalarene i 160 literen. Rose U sa ivertfall på skolen at det gikk helt fint=) Får lage en kokosnøtthule til de og=)


Hmmm ! Sa eg at det er helt greit, så har eg nok blingsa litt. Kakkaduer går godt i et 160 liters, men det er i minste laget til Skalarer.
Har du tenkt på yngel på kakaduene, så må skalarene ut, er jeg redd for.
Ååååååneiiii... Da vet eg ikke hva eg skal gjøre..

Kakadue hannen er enorm!! Pluss at det er triple red.

Men det ble et problem, hva skal eg gjøre da...?!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap