Amanoreker og farger

Har nettopp utvidet amanorekebestanden min med 5 stykker. 4 av dem går i grønt og brunt, men den siste.. er blå! er dette normalt? kan ikke finne bilder av blå amanoreker nemlig, kun brune og grønne eksemplarer...

en vanlig
[External Image]

den blå
[External Image]

[External Image]
Det der ser da ut som en blue pearl? Vanskelig å se noen størrelsesforskjell, men... likevel
nei, blue pearl er ikke hvite med blå prikker :p så vidt jeg vet er det ikke mye blue pearl å få i en butikk. og jeg har ikke flyttet noe fra rekekaret over i asiakaret
her er en blue pearl [External Image]

denne rare amanoen er helt tydelig en amano, men i en annerledes kamuflasjedrakt. markeringene er blå/blågrønne og øynene er veldig mørke. la godt merke til øynene, av en eller annen grunn... den amanoen er og veldig liten, men noe større enn blue pearl.
Det er sant. Det er slik en nydelig blåfarge.

Googlet "blue Caridina multidentata" og fant denne tråden:

http://www.petshrimp.com/discussions/viewtopic.php?f=2&t=2046

Så kanskje de en sjeldent gang er blå?

Synes kanskje ikke at den på bildet ligner din så mye, men...
min er nok ett ganske ungt eksemplar. de der virket voksne. de større mine ser slik u t. de blir på en måte mer kompakte i kroppen som en bulldoser, mens de unge har mer langstrakte, smale og høytbærende kropper

bare reka ikke er sjuk eller lider, så er jeg fornøyd! :p
Det ga i hvert fall svaret på hvorfor jeg syntes at den blå din hadde så "dvergrekeaktig" kroppsform
hjelper nok på at det er en ung hanne også, de holder rompa mer til værs :p den digre dameamanoen min er et lite monster i forhold.
Tilfeldig bekjentskap
© Grrrotle
Reklame for plussmedlemskap