Tobias sitt fiske eventyr

Hei er gutt på 13, fra ei lita øy som heiter Tysnes. Eg har fortiden 5 kar oppe og går. Min inntresse er sørst for discus og kampfisk , men har også en del corydoras. I denne tråden vil jeg skrive lit og oppdater litt om karene mine =D
Kampfisk
Hei for ei veka sia fekk eg yngel på kampfisk(betta splendens) som eg nå driver og forer opp. Har ikkje fått tid til og ta eit bilde av yngelen enda men eg legger ved to bilder av foreldra i lek =D
Juwel rio 300l
Her er min stolthet eit juwel rio 300 liters akvarium med innvendig bakgrunn, og innvendig filter. Her går det 3 stykk discus, 1 stykk malboro red og 2 stykk rød turkis. Har også en stim med 20 corydoras aenus albino og 4 stykk corydoras sterbai. Har også 1 stykk l204.
Nydelige fisker du har Håper du får til å fore opp kampfiskyngelen.
Stilig! Blir spennande dette=D Håper du får til kampfisk yngelen din da=D
Flotte bilder og fine fisk.
Takk
Takk for flotte tilbake meldinger =D
Forsetter med mitt plante kar
Her er mitt 128 liters plante kar med co2 og 2 stykk t8 lysrør. Oppi her har jeg net fått rotala micrandaen til og vokse det var jo kjempe gøy så nå har jeg masse av denn =D

Planter i dette karet er : Rotala micranda
java bregne
ludwiga repens (rubin)
lotus (zenkeri)
rotala rotundfolia
papegøyeblad
riccia fluitans
(vet ikkje heilt om jeg har skrevet alle navnen rett =D)

Fisk i dette karet er: 6 stykk scalarer
9 stykk pallet ciklider (noen voksne og noen yngel)

er det egg i bakgrunnen i det første bildet?
Jule gaver
Gårsdagen ble en kjempe dag for meg og mitt akvarie rom skal ramse opp det jeg fikk =D

Onkel fikk jeg gave kort 300 midtun zoo
Fikk også 150 kr gave kort på trope hagen
Beste mor fikk jeg 5 liters akvarie med blått uv lys som jeg skal ha reker i =D
Mamma Pappa presang fikk jeg 72 liters juwel akvarie med innvendig filter og oppi der lå det ett sera tester sett med ph, kh, gh og no2 tester og en 200 ml boks med wafers jippi kjempe flott jul =D
Så fine fisker og kar du har og fantastiske bilder du tar. Jeg kommer til å følge med i denne tråden din.

Jeg lurer bare litt på str. kara dine er på ?

Det hørtes ut som du hadde en flått julaften, 2 nye kar og til sammen 7 da ? (sikle)

Fra Magnus...
=d
Ja 7 tilsamen nå (føler meg veldig heldg nå =D)
Såg du fekk 3000 kr i gave kort veldig heldig du og =D
Mål på kar
70 l 40x20x30
Resten av karene kan jeg måle i morgen og legge ut størelsen på =D
L152
Legger ut noen bilder av min l152 som jeg tok under ett vann bytte i går =D[External Image]
Nei i dag dode min ct hann av sopp innfeksjon, men skal prove og få erstatning på denne neste gang vi skal på dyrebuttikken. Men i morgen skal jeg fylle sand i karet så da er jo noe posetivt med karene mine også =D
Kampfisk yngel
Har kampfisk yngel på en og en halv uke og lurer på om noen vet kortid jeg kan gå vekk fra micro orm og begynne med torr for, og i såfall vilket torr for jeg kan gå over på?Og n[r er yngelen gammel nok til at jeg kan bytte vann i karet?=D
Mitt 58 liters juwel akvarie
Her er mitt 58 liters juwel akvarie med innvendig bakgrunn, og innvendig fluval 3+. I dette karet har jeg 4 stykk corydoras sterbai og 3 stykk l104 og 1 stykk l152. Men det skal bli flere corydoras for jeg fikk gave kort på 300 kr til jul, som skal gå til c sterbai. Grusen i dette karet har jeg plukket selv i ei elv rett i nærheten av der jeg bor. Av planter i dette karet har jeg 1 stykk sverd plante, endel java bregner. Og en cryptocoryne(tror jeg det skrivest).

Legger ved ett bilde av karet =D
Burde du ikke ha byttet ut grusen med sand ? Jeg tror at både L-mallene og Coryene vill like det mye bedre. Om Coryene svømmer for lenge i grus og snuser vill de slite ned bartene sine, og det er ikke bra...
Sand-grus
Hei skreiv bare feil jeg har egentlig sand =D
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap