Ka type utvendig filter trenger eg??

Har et 190L hjørnekar med orginal innvendig juwelpumpe,skal bruke karet til malawi.. Har lyst å kjøpe utvendigfilter men har kje peiling på ka eg ska kjøpa,skal ha karet i stua så den bør jo være stillegående..
Har sitt litt på Eheim 2028 Pro II eller klara eg meg me Eheim Classic 2217
E da nåken som har forslag eller tips???
Jeg ville funnet et så kraftig filter som mulig. Kjøp gjerne et filter som går til et +500 liters kar. Malawi krever god sirkulasjon. Hadde selv et 350 liters hjørnekar tidligere. Brukte pumpe som gikk til 750 liter.
En Eheim 2028 vil fungere veldig bra, men du kan gå for lillebror 2026. Den skal holde den om du ikke skal fylle karet med fisk.

Men om du skal gå for en av de du har lista opp, så ville jeg uten tvil gått for 2028. Bedre kvalitet på den enn 2217.
Var inne og kikket på hvilke pumper du mente. Anbefaler den første av dem 2028. Hvis du likevel går for 2217 bør du kjøpe med stengekraner til slangene. Uten er denne noe herk å koble fra for rengjøring.
Takk for svar..
Ok så dåkå meina at eg bør gå for 2028..tenkte egentlig da,siden prisen va ca dobbel

Er da nåken som har den pompå?? er den stillegående??
Skulle jeg ha kjøpt noen nye filter i dag, ville jeg ha sett nærmere på denne.

Joda, 2026 er forsåvidt grei nok men 2028 er bedre. Disse nye ehim pumpene ligner på 2080, det er jo også greie pumper.
Lydmessig er det vel slik at jo større filtre med større pumper jo mere støy. 2028 er "små" greie filtre som ikke støyer noe spesielt, Over dette i filtervolum vil du nok høre mere.
Jeg har den selv, hører den ikke. Du får ikke bedre pumper når det gjelder støy enn disse, også går og går de i årevis uten problemer.

Eneste som kan være greit er å smøre inn i gummipakninger med medfølgende silikonfett
Nils Vollstad
Skulle jeg ha kjøpt noen nye filter i dag, ville jeg ha sett nærmere på [URLBLOCK1]. Joda, 2026 er forsåvidt grei nok men 2028 er bedre. Disse nye ehim pumpene ligner på 2080, det er jo også greie pumper. Lydmessig er det vel slik at jo større filtre med større pumper jo mere støy. 2028 er "små" greie filtre som ikke støyer noe spesielt, Over dette i filtervolum vil du nok høre mere.


Dette kan jeg forsåvidt være enig i Nils, men er det noen norske nettbutikker som har disse på lager og som ikke tar blodpris?
Jeg er nok ikke like fornøyd som Tom med mine Eheim filter. Som sagt helt grei, men har nok like gode erfaringer med andre "rimeligere" merker både når det gjelder støy og driftsikkerhet,

Tidligere har det vært flere norske nettbutikker med bra priser på Eheim, spesielt når man tar hensyn til rimelig eller ingen frakt, men nå synes jeg de sakte og sikkert har steget slik at det nå kan lønne seg å betale både frakt og fortollings gebyr fra utlandet..


Den nye Eheim 2075 som jeg linket til komplett, med frakt og fortollingsgebyr kommer på fra Danmark på ca 2500 kr
Dette er omtrentlig det samme som 2028 koster her hjemme uten frakt..
Jeg har en Eheim 2028 som er helt ypperlig og har levert varene i et par år. Kan anbefales.

Så har jeg en Am-Top 2777 som er ca. samme filter, bare i billigere utførelse og uten den ubrukelige håndpumpen som er på Eheimen. Litt mindre solid enn Eheimen, koster halvparten, og har fungert bra siden jeg kjøpte det for et par måneder siden.

Valget er selvsagt ditt. Hvis du bare tenker et år eller fem fremover, tror jeg Am-Topen er like bra som Eheimen, og som sagt til halve prisen. Men hvis du tenker å ha akvarium de neste 30 årene, har jeg en følelse av at du på sikt får mest igjen for pengene hvis du kjøper Eheim. Men dette er selvsagt bare en følelse; jeg har ikke testet noen av disse filtrene over en periode på 30 år.

(Og ja, til 190 liter ville jeg gått for 2028 istedenfor 2026.)
Takk for svar..
Nils Vollstad
Jeg er nok ikke like fornøyd som Tom med mine Eheim filter. Som sagt helt grei, men har nok like gode erfaringer med andre "rimeligere" merker både når det gjelder støy og driftsikkerhet, Tidligere har det vært flere norske nettbutikker med bra priser på Eheim, spesielt når man tar hensyn til rimelig eller ingen frakt, men nå synes jeg de sakte og sikkert har steget slik at det nå kan lønne seg å betale både frakt og fortollings gebyr fra utlandet.. Den nye Eheim 2075 som jeg linket til komplett, med frakt og fortollingsgebyr kommer på fra Danmark på ca 2500 kr Dette er omtrentlig det samme som 2028 koster her hjemme uten frakt..



Har du prøvd å handle fra danmark før?? 2075 Såg jo bedre ut enn 2028,men e litt skeptisk til å handle i utlande..Nåken som har erfaringer med denne butikken??
Lars s
Håpa vertfall på å holda på me akvarie i 30 år
Trur eg kjeme t å gå for eheim men har kje heilt bestemt meg ka pumpe eg ska ha.
Bra ting at dei er ganske stillegående vertfall..
Takk
Takk til alle som har svart.. Det er til stor hjelp for meg
Å handle fra ciklidecenteret i Danmark skal være trygt. Dette er en seriøs butikk etter hva jeg har hørt fra andre.Men har aldrig handla der selv til info.
Jeg er veldig fornøyd med Martin på Ciklidecentret, men nå er jeg jo fornøyd med de fleste nettbutikkene da.. Les litt mere her.
du har ikkje vurdert TetraTec veldig mange som skryter av disse pumpene + at di er veldig rimelige.
Karl Nilssen
Har du prøvd å handle fra danmark før?? 2075 Såg jo bedre ut enn 2028,men e litt skeptisk til å handle i utlande..Nåken som har erfaringer med denne butikken??


Må bare si meg enig i lovordene om denne butikken. Var innom i sommer og hentet en lystopp og et møbelbord, og ble bare mer imponert. Skikkelig akvariebutikk uten hamster og katteleker. Oppetter veggene sto det stabler med de nyeste eheimpumpene og når jeg spurte om han ikke tilfeldigvis hadde 80w t5-rør, noe som jeg sliter med å skaffe i Norge, hadde han jammen flere varianter inne. Anbefales på det sterkeste både på nett og som avveksling fra tivoli.

Tilbake til saken... Jeg vet ikke hvordan reservedelstilgangen til am-top er men jeg kjøpte just en eheim 2013 på en auksjon og selv om denne er styggammel fikk jeg kjøpt reservedeler til en slikk og ingenting så den ble i tipptopp stand.

-H
Okey då blir da nok handling i danmark..

TORGEIR: jo eg har høyrt om tetra tec men har fått inntrykk av at Eheim er veldi gode pomper,så trur eg går for dei
Akvariepumpe
hei ser det er forskjellige meninger om ditt pumpekjøp
men har fire utv pumper og forskjellige merker synes at alle gjør jobben sin bra så mitt råd til deg er å sjekke filter massen og gjennomsrømningen på pumpa literpr time og hvor lett det er å få tak i deler itilegg til hva som følger med pumpa det er ikke alle som selger med filtermaterialet
har selv både ehejm ,jbl ,tetratec og am-top og synes alle funker helt topp
mvh glenn
Takk for tips
No har eg bestilt Eheim Professionel 3. 2075. fra danmark så får eg sjå om da er bra greier.. Takkar for tips,linkar og anna hjelp..

Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap