Spørsmål ang kampfisk

kjøpte meg for en måndes tid siden en kjempe flott kampfisk hanne!KJøpe eget kar til han siden jeg har lest dei ikke går så godt overens med andre..Men tror ikke han trives i karet sitt.er jo kun 40liter og det er jo ikke noe god plass!
Men det store spørsmålet var da. Fordi jeg har rio 240 med 3scalarer,2viftereker, 10krystal reker, sandsnegler, ca15 +neontetra
pluss 3små og en litt større maller.
Men en dag når jeg skulle bytte planter oppi kampfisk karet hadde jeg han oppi det store i 10min (under oppsyn) og han livnet sann til så så glad ut rett å slett.Svømte rundt og så så flott ogstolt ut.Va nysjerri på dei andre og dei på han.

Hvordan ville det gått opp jeg flyttet han over hit permanent?Ville det kunne godt eller ikke?
Jeg kan ikke skjønne at det skulle bli noen problem. Du har ingen fisk som napper i finnene til kampfisken, ingenting som kampfisken kan hisse seg opp over, og ingenting som kan ete kampfisken (bortsett fra skalarene, men da må det være veldig store skalarer).
jeg har min i et karr men noen reker, snegler, maller, kardinaltetra og rødmunnstetra og det går veldig fint. kampfisk er som regel veldig snille og rolige så lenge de er sammen med rolig/snill fisk som ikke er av samme art.
Kan den ikke nappe finnene til scalarene da?
Jeg har aldri opplevd at kampfisk har nappet i finnene til skalarer. Jeg kan knapt se for meg hvordan det skulle være mulig.
takk for svar! da skal jeg flytte han over i mårra! blir hjemme etter jobb så jeg kan følge med.Er ikke voksene scalarer.
Har en god del igjen å vokse før dei blir voksen..er vel medium voksen!
har foresten vundert å kjøpe meg noen dverg gurami! burde jeg da lavære det forhold til kampfisken? siden begge er laberynt fisk? eller går det fint tror dere?
I 240 liter vil det kunne fungere med et dverggurami-par sammen med kampfisken så lenge det ikke er flere fisk som skal konkurrere om overflateplassen. Men da er det best å ha minst 2 områder av overflaten som er stillestående og hvor det flyter planter.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap