Planter.

Hvis du kun kan velge 3 Planter

hvilken ville du ha valgt da?

Og hvorfor.
Det er veldig vanskelig å svare på når vi ikke vet noe om f.eks fisker, str på karet, vannverdier osv. Litt mer informasjon takk, da skal det bli lettere å svare deg
Jeg har ikke fått satt opp akvariet så jeg har ikke noe vannverdier.
Skal sette det opp på nyåret.

Det er 128 L.

Fisker:

-Neotetra (10 - 20 stykk)
-Ciklide (2 stykk)
-Sverddrage (2 stykk)
-Flekket pansermalle
-Platy (Mikke mus) (2 stykk)

Reke:

-Kirsebærreke (2 stykk)
I asia-karet har jeg fire arter: Cryptocoryene wendtii 'green', Nymphaea lotus 'zenkeri', Vallisneria spiralis 'tiger' og Monosolenium tenerum. Valgt fordi de er asiatiske, forholdsvis sentvoksende, enkle og tåler lite lys. Skulle jeg bare hatt tre så hadde jeg valgt bort mosen.

Har fire arter i sør-amerika: sverdplante, javamose, Hydrocotyle leucocephala og Ceraptoteris pteroides. Valgt fordi de er sør-amerikanske, forholdsvis sentvoksende, enkle og tåler lite lys. Skulle jeg bare valgt tre av de så ville jeg valgt bort flyteplanten.

I afrika-karet er det flere planter: Anubias barteri 'barteri', Anubias barteri 'coffeefolia', Nesaea pedicellata, Riccia fluitans og Microsorum pteropus 'windeløv'. Valgt ut fordi de er fra afrika (bortsett fra windeløven) og fordi de er forholdsvis sentvoksende, enkle og tåler lite lys. Skulle jeg valgt bare tre så hadde jeg bare hatt en av anubiasene og valgt bort mosen.

I tillegg til grunnene jeg har nevnt ovenfor så har jeg også prøvd å velge planter som i bladform og farger utfyller hverandre slik at ikke alle blir helt like og går i ett.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap