Ancistrus, når er de salgsklare?

Inaktiv bruker
hvor store er ansistrusynglen når di er salgsklare ?

tusen takk for alle svar jeg får =
Jeg synes de burde være over 3 cm.
Enig med Loomis. Synes den absolutte minstestørrelsen er 3 cm. Egentlig burde de være større også, siden de har yngelens følsomhet for kjølig vann fortsatt ved 3 cm størrelse. Og det er da 3 cm uten halen
Inaktiv bruker
tusen takk for di kjape svarene Loomis go Elin =
Hva med å vente til de er 5 cm uten å regne med halen? Da kan du ta mer penger for de, pluss at du klarer å skille kjønnene:P
Maretard
Hva med å vente til de er 5 cm uten å regne med halen? Da kan du ta mer penger for de, pluss at du klarer å skille kjønnene:P

De fleste selger de ved 3 cm ca. Det går en stund før de er 5 cm store og har en 100 yngel, så vil vel de fleste selge de så fort de kan... Men enig med deg Maretard at å selge de ved 5 cm kan være en bra ting dersom en har plass.
Inaktiv bruker
ok =
henger meg litt på her. på dyrebutikken selger de dem ca 3 cm lange, hvor lange er de når de er kjønnsmodne og hvor lang tid tar det?

er 79 kr stk mye for 3 cm ?
Marius Halvorsen
henger meg litt på her. på dyrebutikken selger de dem ca 3 cm lange, hvor lange er de når de er kjønnsmodne og hvor lang tid tar det? er 79 kr stk mye for 3 cm ? :)

der jeg jobber har vi 10 cm ancistrus til 89kr
På dyrebutikken kjøpte jeg ancistrus som var rundt 2-3 cm. De døde hele gjengen Tok ikke mer enn en dag eller 2:S
de har 8 dagers garanti der jeg har tenkt å kjøpe. men noen som vet hvor lang tid det tar før de blir kjønnsmodne?
Mener å ha lest at de er kjønnsmodne rundt 2 års alder.....
Artemia
På dyrebutikken kjøpte jeg ancistrus som var rundt 2-3 cm. De døde hele gjengen:( Tok ikke mer enn en dag eller 2:S

Signerer denne... Jeg kjøpte meg nettopp en og den var knappe 2-3 cm totalt med halen... Den første jeg kjøpte døde etter et par dager selv om den fikk god tid i tilvenning før den slapp løs... Kjøpte to nye og de lever heldigvis enda etter to døgn, men jeg syns det er utrolig små... Føles nesten ut som yngler... De raser rundt omkring på glasset og tror de prøver å sette ny personlig rekord på rundetider..
vet ikke hvor gamle de er, men paret jeg har er ca.6-7cm uten hale, de har sitt andre kull nå.
De første jeg kjøpte fikk et kull når jeg hadde hatt dem i 10 mnd. De var vel 2-3 mnd når jeg kjøpte dem så de blir nok kjønnsmodne før de er to år. Rundt året bør de være kjønnsmodne, sikker før også.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap