Platy eller sverddrage?

Er dette en platy eller en sverddrage?

En hunn eller en sen hann?
Likner veldig på sverddrager.
Har akkurat like hunner, men platy er jo i slekt med sverddragerne. Om det er en hunn eller sen hann er vanskelig å si før det blir enten sverd, eller graviditet, men du kan jo sjekke hvilken form gattfinnen har.
Jeg syns det ser ut som en hunne
Jeg kan ikke si om det er Sverddrager eller Platy men det jeg kan se er at det er enn hunne.

Maretard seier at det ligner på en Sverddrager for at ho/han har Sverddragere som er like, og da kan jeg seie at jeg har hatt Platy som er like... Dette var vanskelig
Ja, jeg ser nå at det likner meir på en Sverddrager enn en Platy. For at den er ganske lang i kroppen og det er Sverddragere som er kjent for det, men jeg skal ikkje si det 100% sikkert.
Var kroppen jeg mente ja, på platy er kroppen mer.. tja.. "platyformet" og halen sitter fast på kroppen, mens sverddragere har liksom et utstikk bak kroppen som halen sitter fast i. (Jada, fin forklaring):P

Legger ut et bilde av ene hunnen min, den er og mer avlang enn platy. Platy ville liksom vært 1 cm kortere:P
Platy
Kan jo kanskje vere platy søk xiphophorus maculatus se bilde to , kan jo ligne litt men er ikkje heilt sikker =D
Den ble jo forsåvidt solgt som sverddrage, men jeg var overbevist om at det var platy. Men hvis denne er sverddrage, vil det da si at den blir 14 cm?
S_Dreams
Den ble jo forsåvidt solgt som sverddrage, men jeg var overbevist om at det var platy. Men hvis denne er sverddrage, vil det da si at den blir 14 cm?

Vil jeg tro ja:p Men jeg har aldri sett så svære sverddragere, så det tar sikkert lang tid:P
En Sverddrager blir max 14 cm og det er dermed ikke sakt at alle blir det. Men til slutt om den har stort nåkk kar vill den bli godt 10 cm minst, men ettter mine erfaringer så er det ikke en "hurtigvoksende" fisk, så du kan ha ho en god stund før ho nermer seg 14 cm.
Tilfeldig bekjentskap
© kjell begby
Reklame for plussmedlemskap