Svarte tråd alger

jeg har svarte(også kalt grønne?)trådalger. jeg lurer på om d er noen måte å bli kvitt dette på. vet man må ta vannbytter, fjerne bladene som er angrepet. men hva med de angrepne tingene i karet?? er det noen muligheter utenom å vaske de vekk for hånd? de går ikke vekk med makt for de sitter jo som****** men får jo vekk noen få. går det da ann å legge tingene i en bøtte med VARMT vann og at da dør algene? eller må jeg ta den tungvinne måten for å få suksess, akkurat som alle andre steder.
jeg sa noen feil i første innlegg ser jegXD det er rødalger/penselalger. jeg sa de ble kalt grønne men jeg mente selvsagt rød.(skulle tro jeg var fargeblind)
ok ingen som har noe annet forslag på å bli kvitt det utenom å bruke muskler. de sitter som et h****** og den ene gjemmestedet ble litt knekt når jeg prøvde å få vekk algene. men jeg har som de sier i den ene artikkelen her å skrape de vekk fra ruta og ta vekk blader. mangler bare dekoret i karet.

plis kom med forslag som kan drepe de algene som sitter igjen på dekoret i akvariet.

mvh fiskeren
Få tak i noen unge algespisere, som vil spise seg store på alger, det tar tid, men det går...
jojo smart nok.

andre tips?
Jeg kuttet ned på antall timer med lys på da jeg ble plaget med alger....det pluss noen sultne algespisere gjorde susen på noen uker
Lys
De sier du skal ha lyset på 12-8 timer eller noe sånt

Snegler kan også være noe
Tilfeldig bekjentskap
© m
Reklame for plussmedlemskap