Plantene forsvinner - hjelp

Har tapt mange hundre kroner på at plantene forsvinner, blandt annet sverdplanten min. Er det noen som vet hva det skyldes, og hva jeg kan gjøre? Her er før og etter bilder:
PS: Det er ikke bare Sverdplanten som svinner vekk, men det er den som har holdt seg så lenge at jeg fikk tatt før og etter bilder.

Hadde en tråd om akkurat det samme, men den finner jeg ikke igjen.
Tja... vil tippe enten for lite næring, eller sultne algespisende fisk.

Sverdplantene tar opp næring gjennom røttene, og klarer ikke å nyttiggjøre seg flytende gjødsel så bra. Gjødselkuler som du stikker ned i sanda ved røttene vil gi de mye av den næringen de trenger. Og har du algespisende fisk eller snegler kan du kanskje se om det hjelper at du gir de en skive agurk innimellom, eller bunntabletter beregnet på grøntspisende fisk
Ser ut som noen hos deg liker å knaske planter

Rikelig grøntfor i kosten kan tildels virke forebyggende (inkl., akurk, squash, erter, spinat, kinakål) - men problemet kan sjelden elimineres helt uten å fjerne den/ de som spiser plantene.
Veldig mange nevner at de har ancistrus som er glad i å gumle planter om de ikke får nok grøntfôr i kosten. Kanskje du kan prøve å gi de litt oftere agurk og lignende og se om det bedrer seg.

Når det gjelder å finne igjen tråder så kan du gå til din egen side (profilen din). På venstre side ligger det grønne felt med lenker til flere ting, blant annet tråder du har startet i forumet. Der finner du altså tråden du tidligere har startet om problemet ditt
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap