Sende fisk

Hvordan kan man sende fisk/ yngel nå på vinter, slik at fisken har størst sjanse for å overleve? Jeg får mange guppy yngel til stadig her.
Inaktiv bruker
DU må kjøpe termopose i værtfall, og pakke fiskeposen godt med avis papir.
Det vil aldri lønne seg å sende guppyer.

Det er ikke lov å sende med posten, og da er alternativet fly, evt buss eller tog (om de godtar det). Flyfrakt er ikke billig

Å sende fisk er risikofylt og ofte forbundet med mye dødsfall Og nå på vinteren er det galskap spør du meg... kuldegrader ute, og pakkene blir jo ikke akkurat tatt godt vare på, der de kastes fra traller og inn i lasterom, skvises under tyngre pakker, og ikke er lasterom oppvarmet heller.
Hvorfor er det ikke lov å sende fisk? Gjeler ikke bare guppy men flere typer små fisk. som eks: sverddrage, molly, osv.
Chihuahua
Hvorfor er det ikke lov å sende fisk?

Hvis du leser sitatet under en gang til og tenker deg godt om, så bør du skjønne det.

ElinH
Å sende fisk er risikofylt og ofte forbundet med mye [B]dødsfall[/B] :-( Og nå på vinteren er det galskap spør du meg... kuldegrader ute, og [B]pakkene blir jo ikke akkurat tatt godt vare på, der de kastes fra traller og inn i lasterom, skvises under tyngre pakker[/B], og ikke er lasterom oppvarmet heller.
Jeg formulert meg vist ike helt tydelig. Er det lov om våren/ sommern å sende fisk, eller er det kun på vintern det ikke er lov ang kuldegrader?
Det er ikke lov i det hele tatt, hverken sommer eller vinter, høst eller vår.

Den røffe behandlingen av pakker, faren for at pakkene blir borte eller feilsendt er like stor om sommeren. Dessuten har du da istedet risikoen for at fisken blir "kokt". Blir pakka liggende på en tralle i solskinn noen timer vil jeg tro at en halv eller en hel liter vann fort får en veldig høy temperatur. Spesielt siden beholderen faktisk er lukket, så varmen får jo ikke fordampet heller.
Som du skjønner er jeg ny på dette. Hvoran sender da andre nettbutikker levende fisk? Som eks tropefisk.no
Tropefisk og aquamanias sender ikke fisk overhodet, mens aquazoo tilbyr sending med ekspressbåt (vestlandskysten) (300 kr i frakt) og flyfrakt (norwegian) (ca 500 kr i frakt).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap