Sende fisk
Postet 29.12.08 kl 16:28
Inaktiv bruker

DU må kjøpe termopose i værtfall, og pakke fiskeposen godt med avis papir.
Postet 29.12.08 kl 16:36
Det vil aldri lønne seg å sende guppyer.
Det er ikke lov å sende med posten, og da er alternativet fly, evt buss eller tog (om de godtar det). Flyfrakt er ikke billig
Å sende fisk er risikofylt og ofte forbundet med mye dødsfall Og nå på vinteren er det galskap spør du meg... kuldegrader ute, og pakkene blir jo ikke akkurat tatt godt vare på, der de kastes fra traller og inn i lasterom, skvises under tyngre pakker, og ikke er lasterom oppvarmet heller.
Det er ikke lov å sende med posten, og da er alternativet fly, evt buss eller tog (om de godtar det). Flyfrakt er ikke billig
Å sende fisk er risikofylt og ofte forbundet med mye dødsfall Og nå på vinteren er det galskap spør du meg... kuldegrader ute, og pakkene blir jo ikke akkurat tatt godt vare på, der de kastes fra traller og inn i lasterom, skvises under tyngre pakker, og ikke er lasterom oppvarmet heller.
Postet 29.12.08 kl 16:36
Postet 29.12.08 kl 16:41
ChihuahuaHvorfor er det ikke lov å sende fisk?
Hvis du leser sitatet under en gang til og tenker deg godt om, så bør du skjønne det.
ElinHÅ sende fisk er risikofylt og ofte forbundet med mye [B]dødsfall[/B] :-( Og nå på vinteren er det galskap spør du meg... kuldegrader ute, og [B]pakkene blir jo ikke akkurat tatt godt vare på, der de kastes fra traller og inn i lasterom, skvises under tyngre pakker[/B], og ikke er lasterom oppvarmet heller.
Postet 29.12.08 kl 16:52
Postet 29.12.08 kl 17:26
Det er ikke lov i det hele tatt, hverken sommer eller vinter, høst eller vår.
Den røffe behandlingen av pakker, faren for at pakkene blir borte eller feilsendt er like stor om sommeren. Dessuten har du da istedet risikoen for at fisken blir "kokt". Blir pakka liggende på en tralle i solskinn noen timer vil jeg tro at en halv eller en hel liter vann fort får en veldig høy temperatur. Spesielt siden beholderen faktisk er lukket, så varmen får jo ikke fordampet heller.
Den røffe behandlingen av pakker, faren for at pakkene blir borte eller feilsendt er like stor om sommeren. Dessuten har du da istedet risikoen for at fisken blir "kokt". Blir pakka liggende på en tralle i solskinn noen timer vil jeg tro at en halv eller en hel liter vann fort får en veldig høy temperatur. Spesielt siden beholderen faktisk er lukket, så varmen får jo ikke fordampet heller.
Postet 29.12.08 kl 17:40
Postet 29.12.08 kl 17:50
Postet 29.12.08 kl 18:05