Rengjøring av innvendig glass

Inaktiv bruker
Hei, lurte på åssen dere rengjør glasset på insiden evt. hva dere bruker til å rengjøre og hvor dere kjøpte det.
Fant ikke noen forum for rengjøring så jeg la ut tråden her.
Jeg bruker algeskraper og enkelte ganger bruker jeg bomull for å vaske på innsiden.

Algeskraper finner du her.
Det går oxo ann å bruke en slik svamp som er myk på ene siden og grov på andre, da bruker man den siden som passer best.
Viktigste er bare at det ikke er rester av såpe eller andre produkter på svampen, da dette kan forurense vannet i akvariet.
Jeg bruker vanlige husholdningssvamper.
Det er sikkert mange svamper som duger, bare de ikke er tilsatt noe muffens. De jeg bruker pruduseres av Landlord, det står skuresvampe på pakken. De finnes på alle dagligvarebutikker, er effektive, billige, og lager ingen riper.
Inaktiv bruker
Ja tenker på å kjøpe en algeskrepe hos tropefisk, for jeg bor nesten rett vedsiden av lagerutsalget.
jeg bruker en bit blå-svamp som "skrubb", det funker veldig greit..
En liten bit filtervatt tar disse grønne små prikkene så lett som bare det
Inaktiv bruker
Blå filter fungerte veldigt bra
Jeg bruker alltid en dott vanlig hvit filtervatt. Kjøper en diger pose av billigste typen filtervatt, og har stående fremme og lett tilgjengelig. Trenger jeg å skrubbe noe i akvariesammenheng, napper jeg bare av en passende dott og bruker det. Uunnværlig til å gnikke innsiden av akvariet rent med

Hvit filtervatt har en utrolig god effekt på fjerning av alger, de fjernes veldig lett med det.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap