Noen som vil hjelpe meg med desse 3 plantene?

Ganske sikker på at den første er en anubias (har den en "langsgående stilk" som bladene vokser ut av? I så fall er det sikkert en anubias.

Disse liker ikke å få rhizomen (den langsgående stilken) begravd under sand/grus. De bør helst festes på røtter eller stein, men skal de plantes, må i hvert fall rhizomen være over sanda.

Den siste tror jeg er en Echinodorus palaefolius "latifolius" , evt en annen echinodorus art.

Den i midten er jeg umiddelbart usikker på
Inaktiv bruker
anubias jeg er usiker på vilken art
[External Image]

jeg tror det å er en anubias men usiker på vilken
[External Image]

det ser veldig ut som en cryptocryne wentii grin
[External Image]
Den siste er garantert ikke en cryptocoryne

Det var det de sa til meg i butikken også når jeg kjøpte den. Tull og tøys, men jeg gadd ikke diskutere. Det nærmeste jeg har kommet en ID på denne er den jeg nevnte i den første posten min
Inaktiv bruker
ikke aner jeg va den siste er men det så veldig ut som en cryptocoryne
Den siste er nok helt sikkert en echinodorus. Noen "produsenter" dyrker plantene på land i høy luftfuktighet. Om det er en slik sverdplante vil de nye bladene som vokser opp under vann få vanlige sverdplanteblader.
Den ligner jo ikke en gang ;-)

Det er en eller annen echinodorus, men jeg skal ikke hardnakket påstå at det er varianten palaefolius "latifolius". Men det er det jeg tror det er
Inaktiv bruker
jeg er enig med elin nå det er nok en echinodorus
ElinH
Ganske sikker på at den første er en [URLBLOCK1] (har den en "langsgående stilk" som bladene vokser ut av? I så fall er det sikkert en anubias. [B] Disse liker ikke å få rhizomen (den langsgående stilken) begravd under sand/grus. De bør helst festes på røtter eller stein, men skal de plantes, må i hvert fall rhizomen være over sanda. :-) [/B] Den siste tror jeg er en [URLBLOCK2], evt en annen echinodorus art. Den i midten er jeg umiddelbart usikker på :-)


stemmer det
det sa hun på dyrebutikken til meg =)
Men du har jo begravd rhizomen likevel på bildet? Du bør nok "dra den opp litt" så rhizomen får luft.. eller vann, da
ElinH
Men du har jo begravd rhizomen likevel på bildet? Du bør nok "dra den opp litt" så rhizomen får luft.. eller vann, da ;-)


nei, selve trådene av røttene er plantet under sanden, ikkje den tjukke rota som ligger langs bortover
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap