Kampfisk?

jeg har bare en 11-12 liters bolle til CT'n min nå. med en stein med litt huler osv i og en plante. hørt at de lever i små pytter og liker små plasser, er dette sant?
Nei, de lever ikke i små pytter. De lever i risåkre, elver og sumper. Noen ganger blir de fanget i pytter og risåkre etter hvert som den tørker ut, og det er nok derfor ryktet har oppstått at de trives i pytter.

Til nød kan du nok holde den i et så lite kar, men jeg ville sett meg rundt etter et større etter hvert. Du kan spare mye på å kjøpe brukt.
:)
ok takk for hjelpen:P nettopp begynt med fisk å sånt.
men d ser ut som at den trives i bollen men skal nok få tak i noe større uansett noen størrelse på akvarie som anbefales?
Med akvarier er det enkelt og greit slik at :

Jo større, jo bedre. Det kan aldri bli "for stort"

Så kjøp det største du kan få plass til, eller har råd til (og det er mye bra å få kjøpt brukt)
ok da skal jeg se om jeg finner noe snarest mulig
Inaktiv bruker
Vi har en kampfisk (Bjarne) i ett 93 liter akvarie! Han gjemmes seg en del, men det ser ut til at han trives! Det fungerer bra liksom..
okei kult navn til den min heter bernt
jeg har min i 112 liter som svømmer rundt og trives veldig.
men har tidligere flyttet en over fra et lite kar som jeg hadde og den døde etter noen dager (bare gjemte seg, spiste ikke og var redd sin egen hale) så jeg tror det har litt å si hva fisken er vandt med fra før.
når jeg kjøpte min nye så valgte jeg ut en som allerede gikk i et stort kar og ikke de literbollene som noen butikker har dem i.
det forklarer sikkert hvorfor min liker seg i den lille bollen kjøpte en som svømmte i en kopp i butikken.
men bare lurte jeg har et 57 liters akvarie med: 5 stk rød fantomtetra, 5 stk topunktsbarbe, 5stk sitrontetra, 3 stk sverddragere og en ancistrus malle
kan man ha en kampfisk med de fiskene:P?
Hassan:
du har allerede nok fisk i akvariet ditt så en kampfisk bør du nok ikke ha i det karet
Jeg kjenner ikke akkurat den barben du har, men helt generelt så går barber og kampfisk svært dårlig sammen. Barbene er finnenappere, og kampfiskens lange slør blir ganske enkelt for fristende.

Ellers synes jeg karet ditt har mer enn nok fisk allerede.
topunktsbarben kan også kalles odessa barbe vis du kjenner igjenn det navnet ja tror det er nok fisk idet nå ja:P
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap