Fisk i sammen med reker

Hei hei lurte på om det er muligt å hålde reker sammen med guppy , sølv hai , siamesike algespisere, pleco, neon terta og plalett ciclde...

og eventuelt hva jeg må gjøre for å holde disse sammen med reker.....


takk for all hjelp =)
for å si det lett, reker kan holdes sammen med alle rolige og ikke aggressive fisker, vet ikke om den går sammen med paletten eller sølvhaien, for de kan jeg ikke noe om, men de andre kan den trygt gå samen med
De fleste fisk vil ta reker om de kan. Passer de i munnen er det mat kan du si. Siden reker ikke krever store plassen så kanskje du kan vurdere å starte opp et eget lite rekekar istedenfor. Levende reker blir dyrt fiskeôr.
Voksne reker vil kunne overleve, men feks yngel av krisebærreker vil bli mat.
Jeg vil da tro at palettene kan ta voksne reker også. Ganske store, og glupske fisk etter min erfaring. Jeg hadde ikke turt å prøve den kombinasjonen i hvert fall.

Enig med Astrid
Paletter tar også voksne kirsebærreker. Skulle flytte over noen pygmecory til et kar med blant annet palettciklider i, og da ble d med noen reker i flytteprosessen. De varte ikke lenge, det var snakk om minutter så var de borte.

Har selv kirsebærreker i lag med cory, maller og kuhliiål, og det ser ut t å funke fint.
Hei!!
Jeg henger meg på.

Er det noen reker fisken ikke tar?
Team x Hagsol
Hei hei lurte på om det er muligt å hålde reker sammen med guppy , sølv hai , siamesike algespisere, pleco, neon terta og plalett ciclde...


De eneste jeg ville stolt på av de fiskene der, er plecoen. De andre spiser reker om de kan og får tak i dem. Guppyene mine utryddet en svær koloni med kirsebærreker på rekordtid...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap