Joakims våte drømmer (side 2)

2 amano reker kom i hus igår, men den kinesiske algespiseren har ikke blitt helt vant til rekene, begge to er faktisk litt skeptiske, men neontetraene gjør ikke noe med reken, de legger ikke merke til dem engang tror jeg.

desverre hadde dem ikke kirsebærreker, de hadde ikke kjøpt no fisk eller annet amterialet i julen, så de fik flere reker denna eller neste uke.

til folk som liker maller, masse fine og litt spesielle maller på krostadsenteret. for de som bor i nerheten da selvsagt.
her kommer det flere bilder:

bilde 1: jeg liekr å ta bilde av han, nilfisk som mamma og pappa kaller hanXD
litt vanskelig å få tatt bilder så gir han mat først

bilde2: nilfisken igjen.

bilde 3: neontetraen.
nå er det sikkert mange som lurer på hvorfor den kinesiske algespiseren har navnet nilfisk. jo ganske enkelt, mamma og pappa kalte den først støvsugeren, men det er jo ikke serlig bra navn, men så kom de på nilfisk. for dere som ikke vet det nilfisk er et støvsuger merke XD så nå har han fått navnet nilfisk.
flere bilder.

rekene:

og nilfisken da selvsagt
idag tok jeg de siste algene som jeg så, så nå er jeg et STORT skritt nermere å være kvitt dem, neste skritt blir vel fler raskt voksende planter, så får jeg se om jeg lykkes, etter det blir det nok mose til mine reker.
Bilder
søstera mi var her, og hu hadde med sitt kamera, speilrefleks kamera, har ikke rukket å gjort noe serlig med bildene ennå, men skal legge de ut, alt jeg har gjort er å tatt autonivå på photoshop, ingen zooming eller no disse er tatt av en canon med blitz i går kveld 23:30.

nilfisken er nysgjerrig, la ut litt mat for å lokke han ut av hulen sin.

neontetra.

nilfisk igjen.
[External Image]

[External Image]

[External Image]
flere.

nilfisk

reke

og nilfisk(kinesisk algespiser)
en siste nilfisk bilde.

elsker dette bildet assa. bare komenter bildene mine, send in spm om karet eller andre ting bare skriv .

akkurat når han flyr.
hallo igjen. jeg lurer på en ting. jeg har røde mygglarver og lurer på hva annet fòr jeg kan ha til karet, jeg mater mest med tabletter, fordi alle fiskene liker dette, men flaksfòr og røde mygglarver går det også litt i. vært litt lite rødemygglarver nå på vinteren men.

det jeg lurte på da. hvilket annet fòr kan jeg ha. hørt om artemia og artemia egg men er dette kun til yngel? eller går det til annen voksen fisk også? og hvilke andre typer mat kan jeg ta, så at den dyrebutikken jeg handla rekene på mandag,eller tirsdag(husker ikke hviilken dag) da så jeg mange forskjellige mat som stod i en fryser de hadde ståanes i butikken.

mvh joakim/fiskeren
Der døde den første
der gikk den første amanoreka. jeg vet ikke hvorfor den døde, kan ikke si om den var sjuk, men alt er jo som det skal, skal ta en ekstra test imorra for å være sikker.

Rettigheter
jeg har rett til å få tilbake ny fisk, eller pengene tilbake når den er død. reken min døde, så hvis jeg tar med liket har jeg vel rett på ny eller penger?
Om butikken du handlet fra har en slik garanti på fisk så bør det gjelde for reker også. De krever antagelig vannprøve også. Merkelig at den strøk med, amanoer pleier å være hardføre reker.
Reke skifte skall
kan reker skifte skall. idag så jeg begge to, så jeg mistenker at det bare var skallet som var skiftet, men skjønner ikke hva det hvite som lignet på innmat var da, ingen andre fisker er jo døde. men nå er hvertfall begge rekene på plass så nå er jeg glad.
Ja, de skifter skall ettersom de vokser. Du er ikke den første som har blitt lurt der. Bra begge to har det fint da
heheXD det var det at den ene har vært litt slapp hele tida så plutselig svevde noe hvitt som liknet på innmat og det lå et skall i karet, og etter jeg fant det skallet så jeg bare et lite glimt av EN reke ikke noe mere den dagen, men nå klokka 16:00 idag så jeg begge rekene sammen.

jeg testet vannet, og det var helt fint 0nitrit og gh'en min er på 7 så det er jo perfekt for amano, ph 6, så amanoene burde holde resten av tiden.

Om de får godt stell, og ikke kommer ut for noen ulykker, så kan de leve lenge. Kjøpte fem stykker for to- og et halvt år siden og fire av de lever fremdeles. Hadde fem opprinnelig, men en falt fra i høst uten at jeg helt vet hvorfor. Håper du får glede av de like lenge som meg
ja får håpe det. tenkt å få kirsebær reker men de har det ikke i noen butikker, men kirsebærene lever vel lenge de og så.
Balong molly
i butikken igår så jeg noe de kalte balongmolly. det var vanlig molly med en mage som en balong, det så ut som mollyene hadde det dårlig. er dette noe nytt? og er ikke dette ulovlig å gjøre?
Det er vanlig molly hvor det har vært avlet på en defekt slik at ryggraden er forkortet og den får derfor en rundere form enn den vanlige. Dessverre så ser det ut til at dette har blitt vanlig å gjøre på flere arter. Golfball gullfisk var antagelig en av de første. Så har det etterhvert dukket opp både ballongmolly og ballongsommerfugler og muligens flere som jeg ikke kjenner til.

Jeg skulle ihvertfall ønske at slikt ble ulovlig. Nå er det mange som sier at det ikke er sikkert at disse fiskene har det så veldig ille, men det er det egentlig umulig å si noe om. Jeg synes det er dårlig gjort ovenfor fiskene å med vilje gi de en form som er anderledes enn de har i naturen når vi faktisk ikke har mulighet til å vite om fiskene får ubehag av dette eller ikke. Oppfordrer alle om å ikke kjøpe slike fisker. Får ikke butikkene solgt de så kan det hende at de stopper å ta de inn.
er det ikke i EU reglene det står at hvis dyr blir gen manipulert og de lider så er dette ulovlig, men farger og sånn er lov. det er hvertfall en lov, husker ikke helt hvor den står.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap