Joakims våte drømmer (side 4)

hehe står lenger oppe. nilfisk er navnet. mamma og pappa kalte han først støvsugeren, men litt dårlig navn, så de fant på nilfisk isteden, det er jo et støvsugemerke :P
fiskeren
jeg har jo en fisk som munnen er rar på. hele ene sida på munnen er borte. men den begynner å se dårligere ut, den har jo vært mye tynn etter at det skjedde men fordi den sliter litt med å spise men han greier det jo. men begynner å lure på hva det er. for nå begynner en ny fisk også å få det. dette handler altså om neontetra.



det neste jeg kan skjønne det kan være er munnsopp, men på mine er liksom munnen blitt litt borte, fisken er også ganske hvit, den har blitt veldig hvit nå i det siste. men beskymret nå som en til har begynt også, merket det igår. skal jeg avlive de to og håpe ingen andre er smittet?
og er det sykdom i det hele tatt?
ingen som vet hva det kan være??
hallo, jeg har lyst på noen hurtigvoksende planter, fordi jeg vil bli kvitt algevekst og vil ha noen flere planter i karet.

Kan dere komme med forslag?

jeg har sett noen fine planter i karet til tante astrid sitt kampfisk kar(det nye), hvilke plante er dette og er den hurtigvoksende??
fiskeren
hallo, jeg har lyst på noen hurtigvoksende planter, fordi jeg vil bli kvitt algevekst og vil ha noen flere planter i karet. Kan dere komme med forslag? jeg har sett noen fine planter i karet til tante astrid sitt kampfisk kar(det nye), hvilke plante er dette og er den hurtigvoksende??

Se litt her, og litt derLykke til!!
jaja takk for det. men kan ikke dere komme med DERES erfaringer. jo glømte å si at jeg selv har en vasspest, men vil ha no mere også.

skriv hva dere har, hvilke erfaringer dere har, hva dere enbafaler meg osv. bare skriv ivei.
fiskeren
jeg har sett noen fine planter i karet til tante astrid sitt kampfisk kar(det nye), hvilke plante er dette og er den hurtigvoksende??

Vallisneria spiralis 'Tiger' vokser ihvertfall villig og sprer seg bra. De andre plantene i det karet er Cryptocoryne wendtii 'Green' og Nymphea lotus. Ikke spesielt raskvoksende de to siste der.

Vil du ha noe som virkelig vokser raskt så kan du velge noen av disse. Kan spesielt anbefale Hygrophila-artene på den listen, og forresten, hold deg unna andematen.
takk astrid.
har alt hatt andemat ligger et par igjen tror jeg. jeg og pappa tok nesten blader hver dag annenhver gang for å bli kvitt andematen.

men har noen av dere andre erdaring med noen av disse raskvoksende som astrid sendte link av?
sjekk dette bildet, dette bildet ble jeg KJEMPE fornøyd med. det er av min amano som spiser.

det er uredigert.(så hvertfall bra ut uredigert på telefon, får se hvordan det blir her da:S)


[External Image]
han var å hentet mygglarver, og satte seg oppå bladet for å spise.
Vallisneria spiralis 'Tiger' jo det var den jeg mente astrid. den er så fin i akvariet ditt, men vet ikke om jeg får plass til den, hvis den vokser sprer seg så veldig mye som i karet ditt. det er det rett og slett ikke plass til.

idag måtte jeg ta livet av den ene neontetraen så bare 4 igjen må vente med nye fisk, tilfelle det er sykdom, så jeg skal vente 1-2 måneder tror jeg.
bilder

[External Image]

[External Image]

[External Image]
se på størrelse forskjellen på rekene :O de var jo like store før.
Hvor stor er nilfisken din nå?

har lest at de kan bli over 20cm store :S
han er bare 8 cm. usikker på hvor gammel han er husker ikke om det er 1 eller 2 år siden jeg kjøpte han.
fiskeren
han er bare 8 cm. usikker på hvor gammel han er husker ikke om det er 1 eller 2 år siden jeg kjøpte han.


tror han er 2 år i mars. 8cm etter 2 år er ganske lite. syns det bare er bra jeg da men.


på søndag(igår) begynte jeg med esha 2000 og esha exit for å prøve å bli kvitt den hvite prikken den ene neontetraen har. er stygt redd for at han har fått munnsopp. han begynner å bli veldig lys i fargen så stygt redd for at må avlive han om en uke hvis det ikke forbedres noe.
må bare sette inn hele karet bilde
[External Image]
Krise
KRISE! nevøen min var på besøk idag, han hadde kommet seg inn på rommet og greid å tømt 3 bokser med mat oppi karet. jeg bare puttet fisken opp i en bøtte med vann fra karet og pumpen oppi der. tok ut alt vannet fra karet. hva er nå sjansen for at de overlever?? hjelp.
vil nitritten øke kolosalt nå da? uansett hva jeg gjør/gjort så øker vel den? tenkte å skjekke nitritten imorra for å se, redd for at den er høy.
Skift umiddelbart 50% av vannet. Prøv å slamsug ut så mye av maten som du greier og sjekk nitritten jevnlig. Får du utslag så skifter du 30% av vannet daglig eller to ganger om det er nødvendig. Forhåpentligvis så får du ikke så store problemer som du frykter, men så lenge du har filteret gående i en bøtte så vil bakteriene der ikke kunne ta seg av avfallet så jeg anbefaler egentlig at du flytter alt tilbake i karet og bare følger med på nitritt. Er det ikke noe filter så vil det jo helt sikkert bli både ammonium/ammoniakk og nitritt i karet og det er jo ikke ønskelig. Du kan også la være å fôre noen dager.

Det er heller ikke dumt å gjemme bort fiskematen når små nevøer er på besøk
ja, men han hadde greid å sniki seg inn på rommet. og maten står inne i skapet. han skulle bare være snill.

hvis du leser høyre opp astrid så tok jeg alt vannet. var umulig å få ut maten utenom å ta alt vannet. vi får se ossen det går.
Det er ikke noe problem så lenge det vannet du fyller på har noenlunde samme verdier og temperatur.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap