Joakims våte drømmer (side 6)

ikke byttet vann idag, men jeg ser at kinesiske er i form. den svømmer over og under varmekolben, som jeg har lagt merke til at den gjør når den er glad. den gjør alltid det når jeg setter opp strømmen på pumpa.
Høres ut som om du er tilbake til normalen igjen da
ja gjør det

men virker som om algene er i normalen hvertfallXD de er tilbake på fullt :P
Algene kommer gjerne når karet er i ubalanse. Du har jo byttet mye vann nå og plantene har nok stagnert litt i mangel av næring. Da er det normalt at algene tar over en stund til balansen er gjennopprettet.

Trodde forresten det bare var meg som var oppe på denne tiden av døgnet
ja, men håpet at når algene visnet, at de forble visne, men neida.

jeg ligger jo i senga, men sover bare ikke.
Du slipper ihvertfall å vaske opp kopper når du er søvnløs
Tante Astrid
Du slipper ihvertfall å vaske opp kopper når du er søvnløs ;)

hehe. vaske kopper?? er det din natt jobb??:P
Må jo finne på noe jeg blir trøtt av.
hehe.
nå som det snør ute kan man se ut av vinduet og telle antall snøfnugg. blir du ikke trøtt av det så vet ikke jeg :P

men nå tror jeg det er nok idag. God Natt Tante Astrid og eventuelle andre som leser denne tråden i natt.
litt dårlig bilde men
[External Image]
Fortsatt ok i karret
det går fortsatt bra i akvariet etter ulykken.

det er bare plantene som har sliti litt. men den største er ok da
jeg har satt opp liste over hvilke planter jeg skal ha, men vanskelig å få tak i btuikken, de har det jo ikke inne listen ser slik ut: vallisneria spitalis tiger, hornblad og hygrophila polysperma.
Kanskje de kan bestille de for deg? Hvis ikke kan du prøve å legge ut annonse under rubrikk og se om noen vil selge privat.
ja, men blir det ikke dyrere når de bestilles?
fiskeren
ja, men blir det ikke dyrere når de bestilles?


Nei, hvorfor skulle det bli det? Dersom butikken har de plantene på sine bestillingslister, så bestiller de for deg uten å ta noe for det. Det skulle bare mangle.... de hadde ikke fått mange kunder dersom de tok seg betalt for å oppfylle kundenes ønsker!
De kan bli litt dyrere. Grunnen til det er at butikkene kan ta inn plantemiks som er rimelig i innkjøp og som de derfor selger ut billigere også. I denne plantemiksen er det forskjellige typer planter og butikken kan ikke be om at èn spesiell art sendes med. Plantene i slike plantemiks-forsendelser er sjelden merket med navn.

For å være sikker på å få inn akkurat den planten du er ute etter så kan det hende de må bestille fra en annen importør. Det dreier seg da vanligvis om planter fra Tropica. Disse er alltid merket med navn og ligger også vanligvis litt høyere i pris. Du kan spørre i butikken på forhånd hva planten vil koste så slipper du å få sjokk når den kommer
den ene butikken har navne lapper på plantene. tror det er tropica de kjøper fra. får prøve å bestille da.
Vasspest
jeg har jo vasspest, det vokser ny plante på den som står der. (altså at det kommer nytt skudd) skuddet vokser jo på vasspesten som står der allerede, er det bare å dra av skuddet? ser ganske vanskelig ut å ta den vekk.
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Johansen
Reklame for plussmedlemskap