Joakims våte drømmer (side 7)

Om du vil kan du klippe av skuddet og plante det for seg.
hva med røttene? virker som røttene sitter på andre siden av planta.
men det er ikke en must å fjerne skuddet.

eller kan jo egentlig ikke kalle det skudd, for den har vokst seg 10 cm eller no.
den jeg har, har ikke røtter, ikke kommet røtter på lenge, og den har stått 2 år :O
*Klask i panna* Glemte at vasspesten ikke danner skikkelige røtter i bunnlaget. Unnskylder meg med at det begynner å bli noen år siden jeg hadde disse
Tante Astrid
*Klask i panna* Glemte at vasspesten ikke danner skikkelige røtter i bunnlaget. Unnskylder meg med at det begynner å bli noen år siden jeg hadde disse ;)


hehe alt i orden
Agresiv neon tetra?
den ene tetraen har blitt aggressiv, eller de har blirr agressive, ser ikke helt forskjell, men virker som det er kun en. jeg la merka til det for noen uker siden. det var en stor fight nå for noen minutter siden. dette er vel ikke vanlig. har værtfall aldri merket det før nå i det siste. hva kommer det av?
Tetra kan absolutt ha temperament Ser det selv på mine egne. Men de er ikke store nok til å utøve noen særlig skade, så du kan nok ta det helt med ro.
ikke sett det før. og den fighten idag var ganske voldsom. de svømte nesten i sirkel etter hverandre, det så ut som den ene erta den andre. det varte bare i noen sekunder da, men begynte å lure litt.
kan jeg kutte vasspesten i 2 og plante begge deler ned i sanden igjen.
ok, kansje jeg skrev litt dårlig. vasspesten er veldig lang. hvis jeg klipper den, kan jeg da plante den løse delen ned i sanden, uten at den visner osv??
Ja, så lenge det litt lengde på den så burde det gå bra.
hehe, vasspesten er vel ca. en halv meter, håper det er nok?:P
har fiini ut hvorfor det har vært krangel mellom neontetraene, den ene har finni i seg SITT sted, så den jager alle som nærmer seg det stedet. men litt rart, det er liksom ikke rota, men det er litt foran rota. men det er som regel der maten havner, kan ha no med det. eller så kan det være den vil ha et sted før den hviler, for det er ofte rett før lyset slåkner.

den ene tetraen har hvilested, på en måte under rota, men likevel bak rota. så ofte når jeg ser under rota så er han der. det stedet er faktisk ganske fint.

skal se om jeg får tatt noen flere bilder, og et oversikt bilde, etter at jeg gjorde om i karet. gjorde det når jeg måtte ta ut alt pga all matenXD

for dere som ikke skjønner hva jeg mener med "all maten" les her fra innlegg 76
noe som faktisk er litt morsomt å se på:
når neontetraen står å passer på området ved rota, og liksom er sååå tøff, jager vekk alle. men med en gang den kinesiske algespiseren kommer buser neontetraen avgårde og liksom later som ingenting. da er det liksom den kinesiske algespiserens tur å vise seg fram, han svømmer litt og legger seg ned ved glasset, sånn holder han på når han viser seg fram. men når amanoreka skjønner at det foregår noe i karet kommer han frem, da piler den kinesiske algespiseren avgårde. så begynner neontetraen igjen. sånn holder de på lenge, faktisk litt underholdende.
ble noe feil:O
Munnsopp
jeg har drivd å studert fiskene mine. nå er konklusjonen min klar. mine neontetra HAR fått munsopp. så jeg skal skifte vann idag, og begynne med en medisinering av esha.

men er litt usikker på om jeg skal ta en rein esha kur(kun den som tar munnsopp) eller om jeg skal ta både esha exit og esha 2000. har lest at medisinen skal bli mere effektiv med bruk av begge esha produktene samtidig?

skal jeg medisinere i 3 dager som det står? eller skal jeg medisinere i 5 som mange mener man trenger for å bli kvitt sykdommen i karret?
kan jeg tilsette plantegjødsel nå? eller må jeg vente til medisin kuren er over??
det står jo at man ikke skal ha andre midler oppi karret samtidig, men det er vel bare andre medisiner? eller gjelder det gjødsel også? vil ikke gjøre noe dumt som skader fisken.
Tilfeldig bekjentskap
© Sondre Giertsen
Reklame for plussmedlemskap