Joakims våte drømmer (side 8)

Kansje noen har komentert dette før, men litt spesielt valg av navn på tråd hehe... ikke frekt ment eller noe

Mvh. PK
hehe, nei ingen på forumet som har kommentert dette før hehe

jeg heter joakim, så jeg syns det burde være i navnet, og i akvarium er det vann og det er vått. derfor ble det Joakims våte drømmer, som også kan bety noe annet. men vi går ikke nærmere inn på det her.

men helt greit at du kommenterer det PK, syns det er rart ingen har sagt noe på det før
Vi har nok vært for blyge til å kommentere akkurat den
nå har jeg medisinert i 5 dager, men det er fortsatt munsopp, som jeg tror da. det er hvite prikker og noen har utstående hvite prikker. jeg ga fiskene esha 2000 i 5 dager, tror det fortsatt 2av4 som har det. altså 2 kurrerte. men hva mer skal jeg gjøre?? ta et vannbytte idag og fortsette med esha 2000 til det er borte på alle? eller skal jeg bare vente og se om det blir borte?
Målte du gh i karet før du begynte? Om gh er under 4 så må dosen med esha2000 dobles for at den skal virke. Et par gode vannbytter og en ny runde høres ut som en god idè synes jeg, men sjekk ut det med gh først i tilfelle du må doble dosen altså.
GHen var 7, men kan jo selvsagt måle igjen før jeg begynner en ny runde.
hvis det ikke fungerer etter denne runden så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
hehe, noen som så på god morgen norge idag??
det var noe de kalte doktorfisk, hehe de spiste døde hudceller på kroppen, ment for ben. noen som har sånne fisker eller?? ;P
Du kan lese mer om de i denne og denne tråden blant annet
Tante Astrid
Du kan lese mer om de i [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] tråden blant annet ;)


enkel måte å mate fisken på da :P du mater fisken og man får pedikyr samtidig :P hu dama på tv anbefalte jo noen få minutter hver dag for at de skulle bli mye bedre med beina. så da er det jo bare å kjøpe et lavt akvarium man kan putte beina nedi hehe:P

det frista egentlig litt. men som det stod på den ene linken så er det veldig sjelden fisk, så den er dyr, så det ville jo blitt veldig dyrt hvis man skulle ha mange nok

men om noen år så kommer sikkert disse fiskene til norge på sånne pedikyr steder(vet ikke hva det heter).
man etterlater ikke kunden til roboter men til fisk:P fiskene overtar jobbene :P
ikke bytting av vann likevel.
ble ikke noe av å skifte vann og fortsette med medisin.

det holdt på å ta fyr her på søndagen. flee ledninger hadde blitt smeltet inni deleren(?) (tror det heter deler, den deler hvertfall ledningene rundt i huset.) det hadde vel vært litt overbelastning eller noe tror jeg.
jeg merket det på søndagen når jeg stod opp at det luktet noe rart, og det var da fra ledningene, vi trodde jo det var noe elektrisk i rommet og ikke ledningene.
men når strømming gikk i alle rom som de ledningene fra den deleren skjønte vi at det var noe galt, fordi sikringen var jo hel, og kjelleren(som ligger rett ved rommet mitt) var det jo lys, og den tilhører den samme.

så mandag og tirsdag har da gått til bytting av brente ledninger, så ikke kommet til med bytting av vann. for den deleren henger jo 1 1/2 meter over karret, så ikke lett å komme til da :P

men vi er endelig ferdig, og har strøm på rommet mitt igjen
NEI, akvariet har hatt strøm hvis noen lurte på det. måtte bruke skjøteledning fra motsatt side av huset.

men da skal jeg se om det blir testing av vann og bytting av vann, og ny start med medisinering, så får jeg se hvordan det går
Oj nesten skummelt d
Oj det dær hørtes ikke bra ut. kunna ha begynt å brein. bra at det gikk bra da.
oja, det kunne begynt å brent.
Jeg ble jo ekstra redd, dette er jo innpå rommet mitt, så ille hadde det vært på natta. den er jo også rett ved døra, så jeg måtte isåfall hoppa ut vindu og rett i snøen isåfall. men noe som er enda værre er at jeg garantært ikke hadde våknet av brannalarmen, jeg hører ikke vekkerklokka mi engang. istedenfor pipinga hører jeg som regel bare susing. så det kunne vært ille.
jeg medisinerte fiskene men det hjalp kun på 2 stykker, så det er 2 som fortsatt har munnsopp. dette begynner å bli ganske plagsomt.

jeg kunne jo medisinert mere men vil ikke medisinere for mye heller.
Avlive fiskene
har begynt å tenke på om jeg bare skal avlive fiskene som har munnsopp.

men jeg kan jo ikke noe om munnsopp, finner ikke noe om det, som jeg ser fiskene nå så kunne de jo overlevd lenge, for de spiser jo vanlig og ikke noe rar oppførsel.

så jeg vet jo ikke om munnsopp egentlig er dødelig eller hav det er, håper på noen kan si noe om det, hvis noen vet.

men tenkte å avlive de hvis ingen her sier at de fortsatt kan greie seg.
er det noen her inne som har erfaringer med munnsopp som kan si hva jeg skal/burde gjøre?? er så usikker. vil helst ikke avlive enda flere fisk, har jo bare 4 tetraer, men hvis det bliravliving blir det vel nye fisk i karret da. så kan jo se litt lyst i det, må jo gjøre det som er best for fiksene.

plis kom med erfaringer.
nå er det kun 7 dager og 7 minutter til akvariet begynner igjen på tv2

håper det blir mere fisk denne gangen da, men gleder meg uansett.
skal også prøve å få med meg alle programmene.
jeg så nå byll/hvit prikk på alle tetraene, så virker som det har kommet tilbake??:S

men de greier jo fint å spise, og spiser jo like mye, om ikke mere. men vet jo ikke om det er det som vil bli problemet, eller hva det er. så jeg spør: hva er grunnen til at man må til slutt avlive fisk med munnsopp??

er det at byllen til slutt blir for stor så de ikke greier å spise mere? eller at de får annen sykdom som tar knekken på dem? eller at munnsopp faktisk er dødelig i seg selv.

jeg har ikke finni ut noe om dette på nettet, så håper noen vet noe her på forumet.

takk for alle svar
Et søk på forumet ga 56 treff

Her, her og her står det at det må behandles med esha 2000.

Det samme står i sykdomsartiklen.

For å summere: bestill deg esha 2000 og sett igang behandling snarest

Står sikkert en del annet om sykdommen i de trådene også, jeg leste ikke alt
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap