Fiskesammensetning i malawikar

Hei!
Skal sette opp 400 l med Malawi. Er det noen som kan gi meg eksempler på gode og fargerike fiskesammensetninger?
Takknemlig for alle råd
Har jo egentlig ikke så god greie på akkurat disse fiskene, men siden ingen har svart deg så kan du jo se på [URL=http://akvaforum.no/akvarium_search.cfm?orderby=title&thumbs=0&aquariumtype_id=1006&path=&size_to=400&size_from=300&]disse[/URL] malawi-oppsettene og se om du finner noen tips der (listen står alfabetisk).
På side 2, har Cyberbob66 et glimmrende innlegg ang. Malawi!

Inaktiv bruker
hva med golden den er jo fargerik ?
Og så har du denne tråden: Bildetråd av malawifisk

Finn en eller to du liker, så kan vi evt hjelpe deg å finne noen som passer til disse.
ok folkens. Takk for tips så langt
Har lest litt om de foskjellige artene men synes det er vanskelig å lage en god sammensetning. Mange fine og jeg har lyst på dem alle, men jeg kan jo ikke det
Ta en titt på denne tråden.

Det er mange faktorer som spiller inn når du skal sette sammen arter fra malawisjøen. Oppførsel, kosthold, temperament, oppsett, osv.
Selv om de "blå og de gule" er fine sammen, så kan det godt hende at disse krever helt forskjellig kosthold og oppsett.

Hemmligheten bak et harmonisk og flott malawikar er god research på forhånd. Det lønner seg å lære litt om arten man synes er fin i butikken før man kjøper den.

Hvilke farger liker du? Vil du ha arter som liker å kruse blant mye stein og huler som Mbuna'ene, eller de mere frittsvømmende Haplisene? Eller kansje det er noen tøffe arter fra rovfiskgruppen frister?

I en 400 liter kan du ha et utall forskjellige varianter, så her har du en utfordring forran deg.
Har ikke vært inne på en stund nå ser jeg.....men av farger liker jeg veldig godt blåfargede fisker, og golden er jo ikke akkurat stygg den heller. Men jeg er ikke fastlåst på akkurat dette. Hadde tenkt å ha en del stein og huler til mbuna, men det er fristende med frittsvømmende fisk også. Dette er ikke lett altså. Det er jo utrolig mange fine fisker å velge mellom og det er som du sier akvafil at jeg har en liten utfording her
I min 450 liter har jeg nå to arter som utfyller hverandre godt. Nemlig Golden og Delfiner. Jeg har 10 golden, og 7 delfiner og disse gir virkelig karet et tropisk utseende med sine flotte farger. Golden er en såpass rolig art, at den fint kan gå med delfinene.
Har tenkt å sette inn en par med aulonocara etterhvert, men har ikke helt funnet ut av hvilken type enda. Foreløpig har jeg kun bestemt meg for at de skal være VF, så får vi se hva som dukker opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap