Hjelp, gullfiskbolle fra europris

Hva gjør vi nå?
Vi fikk en europris gullfiskbolle til jul, inkludert to Slørhaler.
Må først si at vi ikke har greie på akvarium i det hele tatt.
Ønsker ikke en debatt om at bollen er for liten til fisker, etter å ha lest litt på forumet kan jeg se at det har vært diskutert mye.
Slik jeg har forstått det er det 2 til 4 uker innkjøringstid på et nytt akvarium, så hva gjør vi med våre to kjære fisker til vi kan få et nytt hjem til dem?
Gjelder dette med innkjøringstid brukte akvarier også?
Vi skifter nå ca 1/3 av vannet hverdag, men det er tydelig at fiskene ikke trives, vi har forøvrig skiftet til den største glassbollen vi har.
Vi ønsker å beholde fiskene, men vi må gjøre noe slik at de trives, og det er til det jeg ber om råd og hjelp.
Innkjøringstiden gjelder filteret, ikke akvariumet i seg selv egentlig. Jeg vet ikke om det er med noe filter i denne pakka?

Er det ikke det, så er det ingen innkjøringsperiode, men det betyr daglige vannbytter.

Er det filter, så tar det ca 4 uker før dette filteret inneholder nok bakterier til å håndtere avfall fra fiskene, så da må det til daglige vannbytter i de 4 ukene.

Leste litt fort først, ser du har planer om å skaffe noe større til fiskene. Kjempebra!! Det er mange billige akvarium å få kjøpt brukt, så her er det mulig å gi fiskene et godt liv uten å bli flådd i samme slengen

Som sagt, frem til filteret er innkjørt (4 uker), og så lenge du ikke har filter, må du bytte vann daglig slik du har gjort. Fiskene vil nok ikke vise tegn på å trives før de får større plass å bo på. Disse kan bli 35 cm lange, og i tillegg griser de veldig, så de trenger faktisk mye plass
ja!..... dem er noen grisefisker.
Tror ikke dere skal ha dårlig samvittighet for å bare levere fra dere problemet (fiskene) på en dyrebutikk, heller. De fleste butikker tar fisk i retur (men de færreste gir penger for dem).

Jeg skal ikke engang gå inn på temaet å stappe to gullfisk i en bolle. Å gi bort levende dyr i julegave er utrolig ubetenksomt. Hvis giveren spør dere hvordan det går med gaven, håper jeg i hvert fall at dere svarer ærlig og forklarer vedkommende at man ikke gjør slikt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap