Kjøpe nytt akvarium :)

Jeg holder på å bygge hus nå med innebygget veggakvarium. Da blir mitt spørsmål om det er noen som har erfaring med Aqualine sine produker? Vurderer sterkt å kjøpe Agualine 1120 m. sort ramme. Er det noen gevinst å handle dette akvariumet fra danmark? Eller blir det en vanvittig fraktkostnad på et slikt akvarium? Tar gjerne imot tips og råd om dette, da huset er ferdig i mai/juni og da MÅ jeg ha akvariumet på plass
Plussmedlem
Sjekk også prisene på Aqualine hos Akvariekjeller'n.

Hvis du skal bygge inn akvariet så skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha ramme.
Cichlidecentret.biz i Danmark hadde tidlige bra en fraktavtale, vet ikke om de har det fortsatt men du kan jo sende en forespørsel.

Akvarier er vel ikke det du tjener mest på å kjøpe andre plasser enn i nærområdet.

Takker og bukker for svar. Akvarium i rammer ser noe mer "robust" ut synes jeg da Regnet med at vinningen gikk opp i spinningen. Ved kjøp av "billig" akvarium blir vel frakt etc. etc sum a sumarum det samme som om jeg kjøper dette i nærmiljøet her i nord...
Hei GaRArnold.
Et spennende prosjekt du helt klart må arbeide videre med å få i havn!
Om ikke en lokal forhandler kan hjelpe deg skal du gjøre følgende.
Les om akvariene og fraktpriser/betingelser hos de ulike forhandlerne på nett.
Ta kontakt med dem via telefon eller mail. Sammenlign de ulike prisene og leveringsbetingelsene før du bestemmer deg - bruk litt tid på dette.

Jeg kjøpte selv mitt akvarie innebygd i vegg, hos Aquamanias. (Akvastabil 720L, rammeakvarie, kr 5,298.00) Frakten jeg betalte innkludert momsen, var nesten lik i pris som på selve akvariet! (denne prisen gjaldt da også for frakten av det heldekkende lysarmaturet) Jeg hadde ingen lokal forhandler å forholde meg til - bor noen mil sør for deg.
Mine vurderinger dengang gikk på som nevnt før, hva hver enkelt nettforhandler kunne tilby meg i samlet pris. (akvarie og frakt) Og jeg tok nok også litt hensyn til hvordan kundeservicen var i den kontakten jeg hadde med eventuelle selgere.
Oppimot dette å leie stor nok bil, kjøre til nærmeste mulige selger å hente akvariet selv. Jeg valgte bruke nettbutikk og betale for frakten. (Å hente akvariet selv er et godt alternativ - om det kan passe inn i ens hverdag da du gjerne må mange mil avgårde)
Det hele var kostbart ja. Men vet du, jeg har aldri angret på alle kronene jeg la ut for å få fraktet akvariet hit.

Ellers så er det en zoo butikk i Mosjøen, er det ikke? De kan ikke hjelpe deg? (har aldri vært innom der og vet intet om dem)
Det er en ny zoo butikk i Sandnessjøen med meget dyktige og kundevennelig betjening. Vet ikke om de kunne være behjelpelig.
(jeg har eventuellt dennes telefon nummer du kan få)

Lykke til!

mvh
GaRArnold
Ved kjøp av "billig" akvarium blir vel frakt etc. etc sum a sumarum det samme som om jeg kjøper dette i nærmiljøet her i nord...

Det som du derimot fort kan spare mye penger på er lys, filter, bakgrunn osv. Jeg ville nok selv ha laget ei liste over hva jeg ville ha, og så sjekket dette med for eks cichlidesentret. Her kan det fort bli mange penger å spare på en hel pakke.
Et flott akvarium du har Har du gjort noen spesielle innretninger i veggen med hensyn av vanndamp eller vannsøl? eller er lystoppen på akvariumet så tett at dette ikke er noe problem? Forresten GØY at andre i nærheten av meg har denne interessen
Ser at cichlidesentret er en het kandidat som nettbutikk hos Dere her inne, får vel undersøke nærmere med denne butikken da ved innkjøp av utstyret Et sprørsmål til Dere alle her: Burde jeg kjøre sump til et så stort akvarium? eller holder det med utvendig pump(er). Synes personlig at en sump høres ideelt ut, da med hensyn på mengde filter man kan samkjøre i en "stor" boks.
Litt misunnelig på det ja.
Med den størrelsen blir du vel å dra den helt ut med automatisk vannbytte og hele pakka.

Sånn prisene er pr. idag, ville jeg nok kjørt på med 2x fluval FX5 på noe sånt.

Mener å huske at cichildecentret sender pallelast oppover, og det koster 2500 danske. spørs da om det blir for langt med et sånt på lasset?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap