Hvilken ancistrus variant kan dette være?

Jeg kjøpte for en tid tilbake en ancistrus som fascinerte meg. Den er ensfarget mørk brun og ca 7 cm lang. Roter mye i grusen og spiser på plantene, men henger ikke på glasset. Den har også begynt å spise flakfor. Den er teritoriell og har en "hule" som den tilbringer mye tid i.

Nå tenkte jeg det kunne vært artig å skaffe en til - for å prøve å få avkom. Men først bør jeg vel vite hva det er jeg har... I butikken solgte de den bare som en "ancistrus".

Noen som kjenner den igjen?
Og er det sannsynlig at det er en hunn, siden den ikke har veldig lange "horn"?

Dette er helt klart ingen ancistrus!

Kan se ut som en eller annen type av Chrysichthys, men jeg er litt usikker på hvilken det er.
her har du nok blitt villedet av betjeningen i butikken. dette er nok ingen ancistrus, som vidar sier.
jeg tror nok det er denne du har

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6858

og den krever et veldig stort akvarium, så jeg vil nok råde deg til å levere den tilbake i butikken og kreve å få det du betalte for.
oj

takk for svar!

Det ser veldig ut som den karpefisken ja. Maks størrelse 90 cm er jo helt sykt lol

Den jeg har er veldig fredelig. Bryr seg lite om de andre fiskene (guppy, skjørtetetra, kampfisk, gurami), men det står jo at den er mest aggressiv mot artsfrender så da er det vel utelukket å skaffe en til :/ Synd da... den er ganske tøff å se på

Kanskje kan jeg bytte den mot en virkelig ancistrus
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap