Koke naturstener

Må man koke stener du finner ute?
Det kan ikke skade, men jeg har bare vasket mine rullesteiner som jeg fant i fjæra...
stein er et såpass tett materiale, at det er ikke mye som kommer seg igjennom og blir lagret i en stein.
Mange koker, jeg nøyer meg med å vaske godt under varmt vann med oppvaskkost (egen til formålet selvsagt) Viktig at det ikke er stoffer i naturstenene som påvirker vannet, har du sjekket steintypen du skal bruke?
Jeg har ikke lagt oppi steiner\sten oppi ennå.
Liker fisker å ha lite planter? Jeg har bare en veldig liten sverddplante og en algeball\moseball oppi mitt 25liters kar. Jeg har 2 Sverddrager og 6 KorallPlatyer i akvariumet. P:S Det er 6-kantet akvarium.
fisk har forskjellig mening om planter. men sverdragerne ville nok heller satt pris på større plass enn mer planter.
Planter har en viktig funksjon i akvariets balanse. De suger opp nitrat fra vannet som i større mengder kan være skadelig for fisken. En god sunn plantevekst gjør det mye enklere å holde et frisk og fungerende akvarium. Planter går også algene i næringen, så jo bedre plantevekst jo mindre alger vil du som regel få. (Selvsagt andre ting som spiller inn også)
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap