Justering av juwel varmekolbe.

Hei og Godt Nyttår!.

Jeg har ett spørsmål ang justering av Varmekolbe Juwel.

Denne kolben er av gammel type (Tre-fire År) og det er ingen graderskala på den. Nå har jeg drevet og justert meg grønn snart. Karet er på 180 liter og tar jo en stund før det blir Varmt-Kalt etter justering.

Spørsmålet er kan noen si meg hvilken posisjon skal bryteren ha i forhold til ledningen for og oppnå en "normal" temp på 23-28 Gr?
Da har jeg i allefall ett utgangspunkt
Har en slik jeg også. Tenker som så at de fleste varmekolber går fra 18 - 30 grader, evt 18-32.

Så midt mellom maks og min er det ca 25 grader, Stilte den inn midt på, og joda, det ble 25 grader i karet En slik tilnærming funka hvert fall bra hos meg.

Ellers er det veldig stor forskjell på 23 og 28 grader
Takk for svaret Elin. Kan justeringen på kolben din justeres rundt over 360Grader da? Det kan min..så hva er midten liksom?
Huff, nei da ble det værre. Min kan vel bare skrus frem og tilbake litt over 180 grader, så da er det litt enklere å finne ut av.

men du kan vel ikke skru og skru rundt og rundt? Den må vel stoppe et sted så du må skru tilbake, eller?
Det som er problemet. Jeg kan skru rundt i det uendelige uten at den stopper. Nå begynner den jo på den laveste tempen en plass på runden sin må en gå ut fra Nå står den grønne bryteren rett bort FRA ledningen, Er jeg på ville veier da iforhold til din kolbe da Elin?
Vi har nok ikke samme varmekolbe da er jeg redd, så jeg aner rett og slett ikke.

Men, om du har sånn midt på treet temperatur i akvariet nå, så kan du jo få stilt den likevel?

hvis tempen er riktig nå, så kan du jo skru til den begynner å lyse. Skrur du i motsatt retning igjen skal den jo slukke. Så kan du skru opp til den akkurat begynner å lyse. Da er du hvert fall ikke så langt unna riktig innstilling.

Kan jo i og for seg gjøres i en bøtte med vann som du har fikset til å holde omtrent den tempen du vil ha i karet. 100% blir det ikke, men kanskje bedre enn å famle helt i blinde?
Hehe..Jo, kan prøve den der med bøtte vann!
Det er ikke lys på denne greia her skjønner du. Må vel kjøpe en ny tror jeg. Fikk ett snev av angst her, ble kommandert på reisejobb over helgen (Tirsdag), og da blir huset lite betjent med oppfyring)

Jaja..Tusen takk for hjelpen Elin.
Huff... er det ikke lys engang? Tror nok jeg hadde vurdert ny varmekolbe da, ja Da føler en seg hvert fall tryggere selv!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap