Amerikansk akvarie


Driver å skal ha fisk i en 375.
Har følgende: 2 gullsøm,1 stor gibbi,2 geophagus,en stim med kobbertetra og noen ancistrus. Noen anbefalinger til fler fisk `? eller skulle jeg satsa mer på de jeg har ? Evnt innredning?
Trenger hjelp med det. Har planer om sverdplanter, noen røtter, og en liten steinrøys i ene hjørnet.

Geophagus blr jo veldig store og dem krever 450liter å du har bare 375liter. Gullsøm er jo veldig store og du har jo mange andre fisker jo. Hmmmmm? Du kan ikke ha fler nå for du har jo mange andre store fisker fra før av å en stim med Kobbertetra. Nei du er på grensa nå. Du kan ikke ha fler fisker nå. Men du bestemmer. Gullsøm trenger røtter,robuste planter fordi dem graver i grusen å da kan dem dra opp løse planter den trenger også steinrøser og gode gjemmesteder.
Hvilken Geophagus art har du?
Dette er jo fisk som bør holdes i grupper, men vil nok si at karet ditt er mer enn fullt allerede.
Amerikanske chiclider trenger store territorier på bunnen av karet, i motsetning til Malawi o.l. der man kan ha mange forsjellige arter.

Gullsømmene vil nok legge beslag på det aller meste av karet etterhvert, samt at de antakelig vil spise det som er av tetra o.l.
De kalles ikke Green Terror for ingenting. Men det er virkelig flotte fisker, hvis de får plassen og det de trenger.
] Takk for svar vidar. Jeg er usikker på hvem Geophagus-art jeg har. De er temmlig unge. De er blanke med blå metalliclakk farge på en måte.
Platy-fan
NB! Husk det jeg skrev å!
jada
Malawi er best
] Takk for svar vidar. Jeg er usikker på hvem Geophagus-art jeg har. De er temmlig unge. De er blanke med blå metalliclakk farge på en måte.


Den fargen har de fleste unge geophaguser.
Du har ikke bilde?
hehe,
jeg har tittet litt og kommer fram til at Geophagus Juripari er den som ligner mest på de jeg har.
Vidar-Alexander
[QUOTE=Malawi er best]] Takk for svar vidar. Jeg er usikker på hvem Geophagus-art jeg har. De er temmlig unge. De er blanke med blå metalliclakk farge på en måte.


Den fargen har de fleste unge geophaguser.
Du har ikke bilde?Nei, jeg har ikke bilde. men jeg skal prøve å få tatt et par i morgen
Du tenker nok på Satanoperca Juripari...
Den er såpass skjelden i handelen, at jeg tviler litt på det...
Kom med et bilde, så finner vi nok ut av det.
Her er et dårlig bilde.

Jeg tittet ganske nøye på de istad, jeg kunne skimte rød ryggfinner.
ingen som aner? Den er også litt gul på gattfinnen.
Bedre om du har et bilde av fisken i vann. Lettere å se finner o.l. da.
Det er dessuten unødvendig stress for fisken, om du tar den opp bare for å ta bilde.
Vidar-Alexander
Bedre om du har et bilde av fisken i vann. Lettere å se finner o.l. da. Det er dessuten unødvendig stress for fisken, om du tar den opp bare for å ta bilde.
oki,skal prøve.
Ville tippet det var en Satanoperca Daemon
Det var en passe "rocka hårsveis" på den, iallefall
mona o
Det var en passe "rocka hårsveis" på den, iallefall :)
Det skal være sant Mona
Vidar-Alexander
Ville tippet det var en Satanoperca Daemon
Den jeg har har ikke de to prikkene på kroppen. Er det noe de får etter hvert? Og hva ligger de på i pris ?
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap