Ett sort øye

Kjøpte to gule mollyer i dag. Da jeg observerte dem i karet, oppdaget jeg at den ene hadde et øye som var sortere enn det andre. Er ikke sikker på om det var større, men det så slik ut, fordi det ikke hadde den sølvaktige kanten rundt det sorte i midten som øyet på den andre siden.

Leste litt om pop-eye, og ble litt skremt av det. Fisken virker frisk og fin ellers. Men har jo bare hatt den noen timer.

Forskjellen synes ganske godt i.o.m. at fisken er gul og øyene er sorte.

Kan en fisk ha to forskjellige øyne uten at det er noe galt med den?
Jeg såg nylig bilde av en levendeføder (husker ikke hvilken sort) som en her på forumet har. Den fisken hadde et sort øye og et hvit. Viss du ser på fisker med flere farger, så er ikke alltid mønsteret likt på begge sider.
Takk for svar
Den svømmer fortsatt fornøyd rundt i sitt nye hjem , spiser godt og ser opplagt ut, så da slår jeg med til ro med at det er en genetisk medfødt forskjell så sant den ikke begynner å skrante.

Takk for svar!
Det ville ikke vært tvil om den hadde hat pop-eye. Da buler det ene øyet ut, og hvert fall den ene gangen jeg hadde det ble også øyet slørete, akkurat som en grå hinne over det. Det er nok bare en normal fargeforskjell.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap