Svulst

Inaktiv bruker
Har en skjørte tetra som jeg fikk med 3 andre skjørte tetraer, når jeg fikk dem avlivet jeg den ene for finnen begynte å forsvinne og den fløt halveis. Nå flyttet jeg alle fiskene fra 60 literen og til 125literen 7 skjørtetetra og 3 melon barber. Her om dagen so jeg at den ene skjørte tetraen jeg fikk hadde en mellom stor kul på høyre side av magen. Den svømmer fint og spiser vanlig granulat for. Er dette tuberkolosose eller svulst?
Så vidt jeg skjønner så gir tuberkulose oftest åpne sår, så er svulsten bare innvendig så ville jeg ikke bekymret meg for akkurat det. Fisk kan leve lenge med slike svulster uten at det ser ut som om de plages av det. Begynner den derimot å få problemer etterhvert så bør du vurdere om det ikke er bedre at den får slippe.

Dette er forresten en av mine favorittfisker. Tetra med personlighet disse
Inaktiv bruker
Dette er kjempe fine fisker, men de trenger større kar en et på 60 l det er klart. I dag ble fisken avlivet pga den hadde begynt å svømme dårligt og lo for det meste på bunn. Stakkarn hadde det ikke bra. For håpe de andre ikke blir smittet..
Får krysse fingre for at resten klarer seg. Skjønner forresten ikke hvorfor basen bare anbefaler 60 liter til disse. Synes nesten 180 literen min blir i minste laget. Lykke til med resten av fiskene dine.
Inaktiv bruker
Takk, for håpe det går bra ja
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap