Venusyngel og farger

har en 22 liter's plasttank som det går venusyngel i. det jeg legger merke til nå er at det elste ynglene (som begynner å bli ganske store) har veldig blasse farger, og nesten ikke noe rødt på seg.
de to som går sammen med foreldrene (en eldre og en yngre) har mye sterkere farger. de små som går i yngeltanken har forholdsvis sterke farger.

det er noen grader kaldere vann hos yngeltanken, de får yngelfor og knust flakfor, og ellers hva de finner i mosedotten. det har ikke vært frafall av yngel og vannverdiene er fine.

vil disse yngelene få sterkere farge når de blir eldre, eller kan visse kull bli blasse? eller bør jeg skru opp tempen et hakk, det er 23 grader i tanken nå.
står jo i basen at disse foretrekker 18-22 grader, men de jeg har i 64 litern går i 25-26 grader og har veldig sterke farger..
her fikk jeg til ett bilde etter å ha flyttet de største ynglene over til karet med foreldrene. de bleke er yngelen fra yngelkaret. nærmest fargeløse i forhold til foreldrene og søsknene som vokste opp der.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap