Aggressiv sverddrager?

Har et 19 liters kar med tre guppyer (1g og 2j), en algespiser og en sverddragerjente.
Sverddrageren har jeg adoptert fra en "gullfiskbolle", de første tre dagene gikk det helt fint med disse fiskene, men i dag har alle guppyene gjemte seg ved siden av og oppå pumpa. Når de våger seg frem svømmer sverddrageren etter de.

What to do?

Har akkurat tatt sverddrageren ut og satt den i en egen bolle og når er guppyene å svømmer rundt i karret.

Kan det være at sverddrageren har brukt disse tre dagene på å tilpasse seg og nå blitt dronningen i karret?

Er nok ikke så rart den blir agressiv. Dette er en stor fisk (kan bli over 10 cm) som krever svømmeplass og skal ha minimum 120 liters akvarium. Det beste du kan gjøre er å gi den bort til noen som har flere av arten.

Guppyene skal eg. ha min 40 liter, men kan klare seg i en 19 liter. Algespiseren er jeg usikker på, er det ancistrus eller siamesisk algeeter så blir de altfor store, er det otto så kan det gå (det er eg. gruppefisk det også, men det kan gå greit å ha to)
Ok. De som hadde dn før mg hadde dn i en liten bolle sammen med guppyer og der var den ikke agressiv.
Butikken jeg kjøpte alt i, sa at guppyene passet fint i mitt lille akvarium...
Hvilke fisker kan jeg da ha i en 19 liter?

Takk for svaret da
Min sverddrager får seg nytt hjem i morgen
Har lært meg etter hvert å sjekke selv og spørre meg frem. Har fått så mye rar informasjon på akvariebutikker at jeg kunne skrevet bok om det. Sikkert tema for en egen tråd

Bolle med sin fasong er ikke særlig egnet for fisk i det hele tatt. Godt mulig den var apatisk rett og slett.

Kjempeflott at du rydder opp og setter deg inn i det. Vi har alle vært nye, og mange av oss, som deg, har arva problemer med brukt utstyr.

Til den størrelsen er det stort sett killi og reker Ikke nødvendigvis sammen kanskje om du ønsker killi yngel) som passer best. Hvis du går inn i fiskebasen så kan du søke etter fisk ut fra størrelsen på akvariet. Her er et eksempel på søk på 20-20 liter (20 er minstemål)

Tusen takk for svar =D
Da må jeg lete etter nytt hjem for mine guppyer da...
Og prøve å få dyrebutikken til å bestille killier til meg
Tror ikke du kommer til å angre på det Mye flottere og mer spennende fisk!!! Skaff deg gjerne et par reker også til å holde bunnen på akvariet rent. Killiene vil ikke ta voksne reker, men vil kunne ta rekeyngel - men med mindre du ønsker å drive oppdrett så gjør ikke det så mye. Det er alltids noen som klarer seg også. Sørg for å ma en god dott med javamose i så fall. Det er perfekt for reker.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap