Lysrøranbefaling til malawi

Hei.

Har et 720l Akvastabil Effectline som jeg vurderer å kjøpe nye lysrør til (T5).
Har lyst på et "saltvann-look", men er samtidig redd for at det blir for blått og fargene på fiskene "vaskes ut" i alt lyset.

Er 2xPower-glo og 2xMarine-glo fra Hagen noe å satse på?

Koster jo over 1000,-, så tenkte å høre om noen har erfaringer rundt dette før jeg brenner av penga. Har googlet en del og lest produktomtaler her, men ikke funnet noen som kjører denne kombinasjonen.

På forhånd takk.
Tenker i samme retning...
Jeg har samme kar som deg med 4x36w T8 rør i heldekkende armatur. Har plan om å bygge om til T5 med DSI-dimming for å lage sunrise/nattlys styrt etter samme "sol-tider" som ved Malawi. Lurer bare litt på hvor mye rør jeg skal putte inn. Vurderer 4 stk 80W for dagslys samt 3 stk 14W for å lage nattlys.

Hvor mange watt er rørene du vurderer?
Jeg har denne i sort. (4x39W)

Fortsatt intr. i innspill til hvilke lysrør jeg bør ha i denne til Malawi. Er det jeg vurderer OK?

På forhånd takk
Lysrør med 10-12 000 kelvin er ypperlig for å få fram de utrolig fine fargene mange malawier har.
Så saltvannsrør med litt mere kelvin enn det man bruker normalt i ferskvann, da kommer fargene fram.
Bruker selv 10 000 kelvin i et karr med lampeøye killi + guppyer, fiskene fikk mye bedre farge når jeg byttet fra 6000 kelvin til 10 000 kelvin.
Bare et tips.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap