Hvilken algespiser er dette?

Hvilken algespiser er dette?

[External Image]

Sorry for det dårlige bilde, men det var det eneste jeg fant av den.
Bildet er alt for lite, samt at et bilde av oversiden av fisken må til. Så du må nok ta et nytt og bedre bilde om du vil ha hjelp
Gjetter på at det er en av disse.
Kan det være Sewellia Lineolata? Det finnes også en annen type som ligner denne, men den vet jeg ikke hva heter. Prøv å søk i fiskebasen. Lykke til!
Jeg er ikke hjemme nå, dette var eneste bilde jeg fant på nettet.

Den er grå oppå, helt ensfarget.

Den jeg har hjemme er 4-5 cm lang. Ser ut som den er laget av to ledd.

Nei, skjønner at det er vanskelig utifra dårlig bilde, og elendig forklaing Skal ta nytt bilde når jeg kommer hjem.
Leona
Kan det være Sewellia Lineolata? Det finnes også en annen type som ligner denne, men den vet jeg ikke hva heter. Prøv å søk i fiskebasen. Lykke til!

Den ligner veldig på den, men min er så og si ensfarget. Og så tror jeg at den bakerste finnen er litt mindre, altså stopper litt før. Jeg har ikke sett min så mye, for den holder seg på glasset bakerst i akvarie, der det er alger.

Tusen takk for hjelp, skal søke litt på lignende fisker!
Det ligner veeeeldig på denne Sewellia Lineolata, men det jeg reagerte på var at det sto at den spiste lite eller ingen alger. Min henger på glasset hele tiden, skulle tro den spiste da? Ser sånn ut i alle fall..

Tror jeg skal prøve å få til ett bilde når jeg kommer hjem.
kan det være en gastronomyzon variant? jeg har to sånne, de er altetende men mine har vært flinke til å støvsuge glasset. har ikke alger på glasset i det hele tatt. og de henger gjerne ett eller annet sted. og de er noe herk å fange :p
er ikke en borneo pleco?

de er ganske like i form
borneo pleco eller borneo sucker, er en gastronomyzon variant. syns det er vanskelig å bestemme hvilken. jeg har hatt tilsammen 4 stykker, og syns alle ser forskjellige ut.. så tror nok det er mye mixer med fisk som ser nesten like ut.
de er forresten ikke maller, men karpefisker

en av mine med utsikt til magen
[External Image]

to fargevarianter:
grønn
[External Image]

og brun
[External Image]
Det er nok en av de siste der. Jeg fikk tatt noen bilder av den i dag, ikke så lett, den holder seg mest bak på glasset eller på bladene. Bør de være fler, eller trives de som alene fisk?

[External Image]

[External Image]

Her er akvarie den bor i, det er 120 l, ser det greit ut for den fisken?

[External Image]
Det er nok en borneo pleco ja. Det står at den med fordel kan holdes i grupper, inne på fiskedatabasen. Lurer på om jeg skal kjøpe noen til da, de blir jo ikke så store.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene H
Reklame for plussmedlemskap