Karantene

Har akkurat oppdaget hvitprikk på min nyanskaffede praktbotia, og jeg har ikke ledig akvarium. Kan jeg da ha nyfisken i bøtte, og varmebehandle den der, i håp om at hun ikke har klart å smitte de andre?
Hvis den smittede fisken i det hele tatt har vært i hovedkaret, så bør du nok behandle hele sulamitten.
Samme mener jeg, det er ikke verd bryet å prøve noe annet enn å behandle alle. Like greit å være sikker på å bli kvitt sykdommen og ikke risikere noe.
Flytting av fisk er jo stressende for de, noe som senker immunforsvaret og gjør de mer mottakelig for sykdom. Det å flytte en syk fisk er da ikke alltid en kjempeidé, og det å sette den i en liten bøtte, uten filtrering generelt dårlige forhold for fisken er ingen kjempeidé slik jeg ser det.

Joakim
Flytting av fisk er jo stressende for de, noe som senker immunforsvaret og gjør de mer mottakelig for sykdom. Det å flytte en syk fisk er da ikke alltid en kjempeidé, og det å sette den i en liten bøtte, uten filtrering generelt dårlige forhold for fisken er ingen kjempeidé slik jeg ser det. ;)

Er vel ikke mange som lar fiskene sine gå uten filter, noe som heller ikke jeg hadde tenkt og gjøre. men nå blir alle fiskene behandlet, så får det gå som det går. Noen som vet om eplesnegler kan få det?
Lykke til!!!

PS: Og pass godt på den eplesneglen når praktbotiaen blir frisk.....
tender
Lykke til!!! :) PS: Og pass godt på den eplesneglen når praktbotiaen blir frisk.....

tenkte jo at botian skulle få seg en snegl nå og da!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap