Nå går min drøm i oppfyllelse og jeg gleder meg som en unge :-)

Nyanskaffet 300 liter er i hus og ferdig innredet. 2 innkjørte pumper står og går for fullt og nå er det bare å vente..

Vente til i kveld, så får jeg endelig drømmefiskene mine, Tropheus Ilangi

JIPPI - JIPPI - JIPPI ))

Jeg gleder meg faktisk som en unge på julaften

Jeg har hatt Tropheus før, den gangen var det black pemba. Men nå får jeg drømme Tropheusen Ilangi

Selv om jeg har hatt troffer tidligere, så tar jeg imot alle gode råd og smarte tips jeg kan få nå.
Tips og råd kan jeg desverre ikke gi deg, men et aldri så lite gratulerer med nytt kar og en drøm realisert, det skal du få!
Gratulerer, 2nelise Det er en herlig følelse å få drømmefisken i hus!

Dette blir morsomt å høre mer om
Du vil vel dele noen bilder med oss....? Det liker vi her på AF vet du. Hehe
Hei Mona. Jada, jeg skal registrere akvariet om ikke så alt for lenge og legge ut bilder *gurimalla hvor jeg gleder meg*
Gratulerer. Kjenner at gleden er smittsom
Her er en tråd om Tropheus:
Tropheus Bilder
300 liter som oppvekst kar er nok ok, men du bør nok ha et større kar til Ilangi'ene etterhvert. Min erfaring med denne fisken er den er vakker og revirhevdene. Min 325 ble ihvertfall for liten til denne fisken. Se denne tråden og da spesielt post 35 og post 36.
Det ble tropheus bright red på meg istedet :-)
Da jeg kom for å hente Ilangi, så falt jeg pladask for en gruppe med Tropheus bright red, så jeg fikk kjøpe de istedet for Ilangi.

Nydelige fisker
Hei, jeg kjøpte de av en i Oslo som legger ned hobbyen
2nelise
Hei, jeg kjøpte de av en i Oslo som legger ned hobbyen

Var det hos Pål kanskje? :p
ja han har hatt de ute til salgs lenge.....

Har aldri fått bilder når jeg sendte mail til han.

vist du skal ha lunangwa yngel en gang får du si i fra.
har hente hjem gruppen vår fra saffen og de.
Kanskje han ikke har kamera som er hurtig nok til å ta bilder av lynkjappe troffer? hm... jeg vet ikke

Jeg tror jeg har mer enn nok å bryne meg på med gruppa bright red enn så lenge. Jeg er ikke verdens mest erfarne tropheus akvarist for å si det pent

Hvis det går bra med disse, og det må det da gjøre - så kanskje jeg blir sugen på flere

Jeg klarer nesten ikke å se meg mett på disse røde troffene, de er så nydelige
det der går helt fint. de er bare ungfisk det der er det ikke det da?
oppdrettsfisk tåler mere en VF, mater du de riktig så skal alt funke helt fint.
De varierer litt i størrelse, men de største er ca 10-11 cm
De er vant med å bli fòret 2 x daglig, så jeg gir de spirulina granulat morgen og kveld. Høres det greit ut?
høres helt fint ut. Du kan godt øke til 3 ganger pr dag også.
Variere litt.
Vibsi
høres helt fint ut. Du kan godt øke til 3 ganger pr dag også. Variere litt.

Ja jeg har også tenkt på det, men kanskje det kan være lurt å vente litt med å øke fòringen til de er blitt mer vant til dette fòret og fått etablert seg litt mer i karet? Jeg er bare livredd for å gjøre feil her
Ja visst de ikke har gått på det fôret før så ville jeg vert meget forsiktig. En lur ting er å alltid kjøpe eller få med seg en liten dose av det fôret de har gått på hos forrige eier. Da får de en myk overgang til det eventulle nye fôret.
Går de på helt nytt fôr så hadde eg bare foret max en gang for dagen første uken. Første dagene når vi får nye fisker så faster de. 2 dager ca. Så begynner vi rolig å mate. Lyset er også avslått 1 dagen. For å unngå/minske stress...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap