Artemias akvarie (side 5)

Dar slapp e babyan laus i akvarie!!!!! OG di ser ut tel å ha dæ TOPP! Di andre fiskene ignorerer dem for det meste. Og di gidder ikke gjemme seg engang. Di svømmer rundt og beiter og styrer. Yay

Noen har faktisk begynnt å få svart-farve på hale og finnene. Nydelig Og de er bare 2,5 uke gamle!
I dag kjøpte jeg 3 Otto til I teorien har jeg da 5 Otto, men har ikke sett den ene Ottoen på flere dager, så mistenker at den har strøket med. Kan ikke FINNE den da

Guppy-babyene klarer seg kjempefint De svømmer rundt og finner mat overalt ser det ut som. Ikke blir de plaget av de store fiskene heller. Perfekt MAO
Og i dag er babyene 3 uker gamle Rundt halvparten av dem har fått forskjellig svartfarve på seg. Noen kun på deler av finnene, et par på halve kroppen Gleder meg til å se flere farver etter hvert.

I går knakk jeg også sammen til min sønns ønske og kjøpte atter en gang en ancistrus. Krysser fingrene for at denne vil trives i karet vårt. Det er så skjelden at min elste sønn viser interesse for karet, så lot han få fisken. Har jo plass til ham så....Var passe imponert over at han faktisk visste hva fisken het og klarte å uttale det





Har noen er inne erfaring med Fluval3+?? Fulgte bruksannvisningen når jeg gjorde filteret klart og satte det oppi karet, men så hører jeg andre som åpner opp filtrene og finner deler fortsatt innpakket i plast etc. Vet noen her inne om det er nødvendlig å åpne dette filteret?? Eller skal det være klart til bruk? Ble plutselig usikker her....
I dag fikk jeg oppleve atter et naturens mirakel. En ancistrus som SPISER!!! De forrige 2 ancistrusene sultet ihjæl foran øynene mine, men i dag kunne jeg endelig oppleve at ancistrusen jeg kjøpte Torsdag hev seg over fortabletten og sugde for harde livet Han prøvde det samme i går, men da ble han "overfalt" av guppyene og Ottoene, som tilfeldigvis også digger fortabletter, så han valgte å la dem få maten og trakk seg heller tilbake. Denne gangen var jeg litt lurerere, så hev ut en egen tablett til guppyene så mallen skulle få han sin i fred. Og det fungerte PERFEKT!!!


Foret også med røde mygglarver i forrigårs, og trur du ikke mine bitte små guppy-beibiser gjorde tapre forsøk på å gulpe i seg de og.(kun 3 uker gamle) De såg nesten ut som de skulle kvæles med de svære larvene i de bitte små munnene. Men det avskrekket dem ikke. Noen av dem lyktes, og såg gravide ut etterpå, hehe. Men dagen etter var det akkurat som de hadde vokst over natta, for de var plutselig blitt skikkelig store.Anntar at de gode proteinene trigget en vekstspurt
Foret igjen med mygglarver, med nok en vekstspurt som resultat Later til at småttisene mine har godt av proteiner i kosten I dag har de også noen av dem, fått noe gulfarve på halefinnene i tillegg til svart! Pent

Ancistrusen, eller Carmelita som min eldste sønn har døpt henne, er en flittig algespiser. Selv om hun får fortabletter spiser hun også av algene som har grodd fast i kokosnøtter og dekorstein. Flinke damen
Gratulerer med spisende ancistrus
Jeg var frekk nok til å tømme hula til Halbart(ancistrus-hannen til guttungen) og fant ca 43 yngel. Hannen fikk ha 5-6 stk igjen for ikke å sette igang med yngling med en gang.. Morsomme fisker det der.
Har 2 guppy gående nå, stortjukke, men skulle nok hatt noen planter så noen hadde mulighet til å overleve. Har du flyteplanter eller gjemmer de seg i andre planter?
Vel...har bare noen lange planter som vokser fra grusen og helt opp til vannflaten på midten av karet. Ellers 2 kokosnøtthuler, en lang, plastplante...

.Hadde babyene i et lite fødenett i 2 uker og så slapp jeg dem løs. Da trengte dem ikke gjemme seg i det hele tatt. De voksne fiskene ignorerte dem totalt...Kom de voksne for nær, var likevel yngelet lynkjappe å pile unna, så anntar de voksne ikke gadd å ta seg bryet med å prøve å få tak på dem:-P

hehe, ok. Leeenge siden jeg hadde Guppy sist, så er nærmest som fersking og regne.. Har ikke så mye planer jeg da, skulle kanskje hatt flere..
Så har guppy-fruen min født flere yngel. Hærregud så små de er Men disse får klare seg selv i karet sammen med resten av befolkningen.

De første ynglene mine er nå 4 uker gamle. OG så nydelige. Til nå er svart og gult i forskjellige kombinasjoner kommet fram. Gleder meg til å se dem når de har blitt større.

Har ellers selvfølgelig klart å få ødelagt slamsugeren min. DVS må innom dyrebutikken i dag:P Og satse på at det er kun den slamsugeren jeg har med meg når jeg drar derfra, hehe.
hei. kjøper du slamsuger i butikk,jeg lager slamsuger selv.veldig enkelt artemia,du tar bare en plastflaske å skjerer bunnen ut,tar et rørstuss som passer på tuten på plastflasken å så en slange på rørstussen,veldig enkelt å billig i forhold til å kjøpe slamsuger.bare et tips artemia vis du vil spare penger.jeg har prøvd hjemmelaget slamsuger,virker like bra som å kjøpe slamsuger.
Hjelpe meg
Og tenke seg til at jeg, for bare et par mnd siden, trodde at jeg aldri skulle få oppleve å se guppy yngle i karet mitt:-S Må være kull nr. 6 som kom i morges.......
Jeg får solgt guppyene mine til den lokale dyrebutikken Jippiii!! De må bare vokse seg bittelitt større først
Heia!
Stikker innom tråden din for å kikke litt. Koselig å lese i andres tråder.

Ha en flotters søndag!
Sirra
Heia! Stikker innom tråden din for å kikke litt. Koselig å lese i andres tråder. :-) Ha en flotters søndag!



Takker Det er alltid koselig å få kommentarer. Ha en flott søndag du også
17 mai
Så var jeg tilbake fra en ukes ferie. Fiskene har da gått 2 uker uten vannbytte :-S Og ho som skulle fore fiskene mens jeg var borte har nok overvurdert ernæringsbehovet jah, hehe. Noe yngel hadde forsvunnet, men ellers var de i god form

Har kjøpt inn sand fra biltema, så når jeg orker, blir det bunnbytte . Yay
Yess
For det første: Jeg har herved buttet grusbunnen ut med sandbunn fra biltema og har nå ei fluval pumpe i . Skjønt må innrømme at den går noe ofte tett da. Slikt slapp jeg tenke på med bunnfilter, men rent estetisk er dette perfekt

OG......damtatataaaaaa Jeg fikk solgt mine første guppy-yngel til dyrebutikken i dag 250 kr tjente jeg på den handelen. 98 kr brukte jeg på en ancistrus-gutt og resten pakket jeg i lomma
ok, fluvalen går irriterende ofte tett. Hver gang jeg bytter vann, og sand hvirvler opp, må jeg skylle filteret. Grrrrrrr.

Ancistrus-gutten min er ingen push-over. hehe. Han jager de andre fiskene avgårde når de sirkler inntil steinen hans. Han har lakt beslag på den alltid så populære ancistrus-steinen. Velger å kalle den det, da alle ancistrusene jeg har hatt foretrekker å sno seg inn i ei sprekk i steinen Minuset er igjen at det er ikke akkurat plass til beibiser inni der, om mitt arrangsjerte ekteskap skulle vise seg å bli vellykket:-P

Fant kunnen og hannen liggende sammen ved hula i gårkveld. Så regner med at de går overens i allefall
IIIIIIIII Ancistrusene ligger i lag inni hula/steinen
Sommer og sooool
Ca 1000 grader ute

Har gått til anskaffelse av noen Malaysiske sandsnegler og 3 små eplesnegler. Alle fine nyttedyr. Er tanken i allefall...

MEN nå er vannet i tanken uklart og melkete. Grrr... J**** irriterende. Leste det kunne skje når en hadde eplesnegler, pga noen bakterier de har i tarmen, men jeg har da bare 3 små på 100L ?? Kanskje sandsneglene også har et lite bidrag?

Noe en kan gjøre?


Snegler er forresten dritkule;-P
Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Nødland
Reklame for plussmedlemskap