Hvite prikker

hei. har fått hvite prikker på slørhalene mine.. har lest at man skal varme opp vannet hvordan gjør man det enklest mulig? det står også i databasen at de skal ha fra 10-22 grader. hva skal jeg gjøre? er bekymret for fiskene mine..
Med gullfisk tror jeg det beste er å kjøre en kur med esha exit. Dette får du kjøpt på nettbutikker som tropefisk og aquamanias Gullfisk skal jo ikke ha så høy temperatur, så det spørs om de vil klare en uke med 32 grader+. Mulig de gjør det, siden det kan bli svært varmt i dammer om sommeren også, men... jeg vet ikke om jeg hadde villet ta sjansen
ElinH
Med gullfisk tror jeg det beste er å kjøre en kur med esha exit. Dette får du kjøpt på nettbutikker som tropefisk og aquamanias :-) Gullfisk skal jo ikke ha så høy temperatur, så det spørs om de vil klare en uke med 32 grader+. Mulig de gjør det, siden det kan bli svært varmt i dammer om sommeren også, men... jeg vet ikke om jeg hadde villet ta sjansen :-)



tropefisk ligger jo rett nede i gata så da tar jeg en tur dit i morra! Takk for kjapt svar! håper dette redder fiskene mine..
Husk at slike medisiner kan drepe bakteriene i pumpen, det vil si at det kan ødelegge hele bakteriekolonien som kan føre til at fiskene kan dø av det.
Noen medisiner kan ta livet av filterbakteriene, ja.

Esha exit er ikke en av disse. Exit er snill mot filterbakteriene. Dette, pluss at exit faktisk virker, er årsakene til at denne medisinen er hyppig anbefalt mot hvitprikk
esha tar heldigvis ikke filterbakterier, er en snill medisin sånn

edit: neimenn elin da. der slo du meg med noen få sekunder :p
Åja, jeg har nemlig lest om tilfeller hvor denne medisinen har gjort tatt livet av bakteriene i filtre nemlig, derfor unngår jeg i alle fall jeg disse medisinene. Men det varierer vel
må ha vært en annen medisin, for esha medisinene tar ikke filterbakterier. Derimot er det mange andre medisiner mot hvitprikk som tar livet av alle filtebakteriene i samme slengen.

Esha exit har jo en oppskrift, og hadde en flaske tatt livet av bakteriene hadde alle flaskene gjort det
Enig med Elin Esha tar overhodet ikke knekken på filterbakteriene.
Det er en suveren medisin, som fungerer! Langt bedre enn de fleste alternativer til hvitprikk (ink varmekuren), etter min oppfatning

Joanna: Tviler på at du har lest om Esha som har kværket filterbakterier... Tror nok du blander sammen med andre medisiner
Okei, det er greit å vite i så fall når man skulle trenge det Flere her inne på akvaforum og nettakariet som har skrevet at de mente at medisinen tok livet av bakteriene siden mange av fiskene deres døde etter behandlingen av denne medisinen.
Joanna Sandvik
Flere her inne på akvaforum og nettakariet som har skrevet at de mente at medisinen tok livet av bakteriene siden mange av fiskene deres døde etter behandlingen av denne medisinen.


Hmmm... de innleggene hadde vært intr å se.... Igjen; jeg tror du blander sammen litt
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap