Hvor får man flat stein?

Har sjekket en del avkvarier her inne og det er neon som har noen natursteiner som er flate (Eksepel)

Har sett i dyrebutikken på skifer, men denne er kuttet i firkanter og har ikke den naturlige formen.

Tenker da på litt størelse på steinene 10-20 cm +/-

Inaktiv bruker
Denniz the Menace
Har sjekket en del avkvarier her inne og det er neon som har noen natursteiner som er flate ([URLBLOCK1]) Har sett i dyrebutikken på skifer, men denne er kuttet i firkanter og har ikke den naturlige formen. Tenker da på litt størelse på steinene 10-20 cm +/- :)


Ta en tur i naturen og se om du finner noen
Da Håvard hadde forelesning på BAK sin auksjon i høst fortalte han at han finner stein i naturen, hovedsaklig ved sjøen. MEN han bruker også å kutte dem til så de passer. Veldig fasinerende. Hvis du går inn på Håvard sin profil finner du en link til hjemmesiden hans. Der vises mye spennende. Det er Håvard sitt kar du viser eksempel til.
Finner mye fin flat naturlig stein i Lysakerelva, jeg har plukket en del langs elva da jeg hadde tanganyika biotop. Hvis du går fra Frognerparken og ned til Thune så er det masse steder du kan finne stein (om ikke det er for isete)
Inaktiv bruker
Denniz the Menace
Har sjekket en del avkvarier her inne og det er neon som har noen natursteiner som er flate ([URLBLOCK1]) Har sett i dyrebutikken på skifer, men denne er kuttet i firkanter og har ikke den naturlige formen. Tenker da på litt størelse på steinene 10-20 cm +/- :)


nå blir vell faktisk all skifer kuttet til da, er ikke vanskelig å finne, se på finn.no, mange som selger tak skifer, spør om du ikke kan få ett par av de, som oftest står det i annonsen bare ca antall kvm. eller kanskje du må gi noen få kr, men skulle ikke være vanskelig å skaffe.
Hvis man velger å bruke "takskifer" skal man være obs på at det ikke er uvanlig å behandle takskiferen med midler som skal forhindre alge-/ mosevekst osv. Dette stoffet trenger ikke være sunt å få i akvariet...
Inaktiv bruker
Liz H
Hvis man velger å bruke "takskifer" skal man være obs på at det ikke er uvanlig å behandle takskiferen med midler som skal forhindre alge-/ mosevekst osv. Dette stoffet trenger ikke være sunt å få i akvariet...


å pokekr, det tenkte jeg ikke på, nei la være å bruk takskifer, skal komme med ett sted i nærheten av oslo, der man kan "spa" ut skifer, sjifer er ikke vasnkelig å få ut, det er jo egentlig nesten oppløst fjell på en måte, ha med seg noe langt, og flatt, som ikke fjærer for mye, også er det stort sett bare å finne en sprekk, og benne det løst.
Jeg har mange flate skifer steiner i forskjellige størrelser og tykkelser. Jeg har også runde elve steiner. Ta kontakt på epost hvis du er interessert.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap