Hvite sandkorn blir til gule sandkorn?

Hei alle sammen, vet noen av dere hvorfor det har blitt en del gule sandkorn i akvariet. Nettop kjøpt meg et akvarium på 60 liter alt inkl. En pose med ganske fin kornet hvit sand, litt planter og Guppyer! Drøyt noen uker senere har jeg kjøpt meg noen kirsebær reker, og noen har blitt spist opp av guppyer. Men alt har vært fint på bunnen utenom dritten til fisken. Så for noen dager siden oppdaget jeg mens jeg byttet vannet at det er en del gule sandkorn!! Hva kan det være?
Kan sanden ha vært farget? Opplevde noe lignende da jeg kjøpte sort grus. Etter en stund begynte noen å bli grå- og hvitstripede. Det viste seg at den var farget for å se bedre ut og den fargen forsvant altså etterhvert. Lureri
Gult sandkorn
nei! det var krittvhit! og har sånne hvite steiner også har blitt litt gult på toppen. det er snakk om at enkelt sandkorn har blitt til gult/ oransje! alger? eller har jeg foret røde mygglarver og avføringen dems har noe med saken å gjøre. skal ta noen bilder og laste det opp.
Det kan nok være alger også, slik du er inne på.
Hmmm
noe fisk du anbefaler mot alger?
Ancistrus sp. og eplesnegler kanskje? Ellers så kan reker hjelpe på når det gjelder rester etter mygglarver og avføring.

Edit: Ser nåat du har prøvd reker før, så stryk det
Tusen takk folkens, skal prøve det!
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap