Snille priser i bergen

Har vært heldig denne uken - har fått 450 liter med innvendig bakgrunn for 3000,- helt nytt fra butikken. (etter en del pruting riktig nok) Men ikke dum pris det vel? Begge deler Wromak. To streke gutter til å bære og vips! Nytt stort akvarie i stuen

Og i tillegg fant jeg en butikk her i byn som solgte innvendig Am-topp filter, 2000 l/t for 200,- Også helt nytt og fint.

Og har kjøpt masse planter av den kar her på sidene, så det begynner å ta seg pent ut her. Veldig fornøyd og fortsatt litt penger igjen i lommeboken! (veldig lite riktig nok men men...) Kan det bli bedre?

Håper det er rom for slike jubel meldinger her på forumet

Plussmedlem
Alltid rom for jubel

Men jeg antar at du ikke skal ha AM-TOP'en i 450 literen som eneste filter?
Dette høres ut som en skikkelig butikk. Kunne du tenke deg å dele hemmeligheten? Hvor?
Loomis
Alltid rom for jubel :) Men jeg antar at du ikke skal ha [URLBLOCK1]i 450 literen som eneste filter?

Hvorfor ikke?
Am-tom'en skal bare stå der mens jeg venter på fx5'en Men har ikke penger til den enda, så enn så lenge står den alene. Men det bor jo ikke noe annet enn planter opp så

Noen som forresten vet hva slags størrelse den er ment for? Det står pussig nok ikke på esken? Mulig den må klare å holde et par fisker, men den er ikke ment å være oppi der alene nei

Akvariet er kjøpt på midtun. Pumpen er kjøpt på bystasjonen, som har masse saker til halv pris.
[QUOTE=Sloppy]
Noen som forresten vet hva slags størrelse den er ment for? Det står pussig nok ikke på esken? QUOTE]
Har du noe nr på den?
Sloppy
Noen som forresten vet hva slags størrelse den er ment for? Det står pussig nok ikke på esken? Mulig den må klare å holde et par fisker, men den er ikke ment å være oppi der alene nei :-)

Dersom den virkelig sirkulerer 2000/h såerdet jo tilstrekkelig sirkulasjon til et så stort kar. Det hele beror på filtermassen og hvor stor filtermassen er.

Dersom den ikke er stor nok, så vil jo filteret bli fort tett, og du risikerer ustabile vannverdier dersom du har mye fisk.
Du kanjo moderere filteret ved åfeste filtersvamp på utsiden av filter-risten, så blir jo filtervolumet økt også. Spørsmålet er da om pumpa er kraftig nok til å opprettholde sirkulasjonsmengden.
Den heter AT 2000 F.... Finner ikke noe web side fra denne produsenten? Men filtermassen er jo nesten en spøk, to svarte svamper, i to "magasin" Så jeg tror ikke den skal få hele oppgaven alene.

Men inntil videre lager den litt liv Ellers er jeg godt fornøyd med den, veldig mye trøkk fra utblåsningen. Men gude pumpen FX5 står øverst på ønskelisten.
Mariflyfly
Hvorfor ikke?

Det er jo bra gjennomstrømning, men filterkapasiteten vil være så alt for alt for lite. Det er som oftest ikke liter per time som er problemet med innvendige filtre, men rett og slett at det er plass til så lite filtermasse (og dermed få bakterier) i dem.
24 timer etter oppsett...
Sånn ser det ut i dag. Måtte bytte litt vann, hadde nok ikke vært nøye nok med å skylle sanden Lett akvahyper så går det litt fort innimellom.

Haaaar så lyst å slippe oppi et par fisk! Sukk, jeg får vel vente så de små stakkarne slipper å få granatsjokk.

Nå kan det hende jeg får fatt i en Lotus avlegger også - skal bli en pen kontrast til resten.

Hva synes dere?
Jeg tror det kan bli veldig fint jeg

Har lyst på et større akvarium selv, men det må passe etter lommeboken og for tiden er den litt for tynn etter min smak
Vel, faktisk tenkte jeg på hvilken butikk i Bergensregionen du snakket om. Hadde jo vært hyggelig å få en god pris når men engang skal handle.
Akvariet ble kjøpt på Midtun Zoo - kalte dem bare midtun Bakgrunnen ogås. Pumpen hadde de på bystasjonen. Her fant jeg også en 300 w varmekolbe i dag til 140,-

De har masse til halvpris der borte disse dagene. Kjempe moro!
Har de et slags nyttårssalg, eller?
Kilden
Jeg har vært litt rundt å sett etter en oppgradering av min 6 liters bolle som etterhvert inneholdt 11 små søte fisker.... i dag fant jeg endelig butikken min! Kilden på Nordås har godt utvalg og ekstermt mye bedre service enn midtun zoo eller hva det heter? :S Jeg kjøpte akvarie og det som må til for å komme i gang og gleder meg til å sette fiskene mine over i det i morgen

kk HJ
Ja, Nordås er kjempe hyggelige. Uten tvil. Likevel er jeg fornøyd med å spare flere tusen kroner

En butikk i sentrum skulle ha 3990,- kun for 450 liters karet. Tørr ikke tenke på hva kar og bakgrunn ville kostet meg. Men de fleste butikkene er trivelig å handle med. Men det kan vært lurt å sjekke priser likevel Jo større kar, jo mer kan det være å spare...
Er det noen form for benjustering/vatring på møbelet, eller kjøpte du uten møbel?
Møbelet er et Juwel bord, som jeg hadde fra før. Det ble vatret for lenge siden. Men har ikke hatt penger til å kjøpe karet før nå Usikker på hvordan bena så ut... Husker at det var svinetungt Så det ble ikke kjøpt nå. Byttet det til meg mot et mindre akvarium for lenge siden.

Den nye lille innvendige pumpen vil ikke henge... nå har den to ganger falt ned og blås vekk "cuba'en" som skulle vokse langt roten på treet Den er nå forsvarlig fortøyd.
Ble fint dette karet, lurte på hva bakgrunnen din het?
Tilfeldig bekjentskap
© Trond H Johansen
Reklame for plussmedlemskap