Mistanke om innvollsorm

Hei!
En liten bakgrunnshistorie.
Jeg begynte med en 100 liters tank med molly, platy og cory, men fant ut at dette ble for smått. Så jeg gikk til innkjøp av en tank på 200 liter og angrer ikke på det! Førte all den gamle fisken i en nye tanken....etter en tålmodighetsprøve på 4 uker til verdiene var optimale. Jeg kjøpte meg også ny fisk forresten. Cory elegans og noen indianerplaty.

Så etter ca tre mnd begynte ting å skje. Den ene fisken etter den andre døde. De ble utmagret, svømte på en rykkvis måte. Det som kanskje var det mest mistenkelige var at det hang en lang tynn hvit tråd ut av analen.
Av alle de fisk, ca 30 stk så har jeg igjen 1 stk molly og den fremavlet jeg selv av ca 70 avkom. så vil si at jeg har nada av de fisk jeg kjøpte. Alle mine cory elegans boksavelig talt forsvant. Eneste jeg har igjen er 4 cory aeneus. Sist jeg fisket ut en cory var i går. Utmagret og nesten gjennomsiktig. Jeg avlivet den og åpnet fisken. Den var meget tom for alt! Må fortelle samtidig at jeg nå har kobbertetra og svart neontetra i tanken sammen med mine 4 stk cory.

Så mitt spørsmål er følgende: har jeg en god grunn til å mistenke at det er orm? Og hva skal jeg behandle med?
Takker så mye for svar

Utmagring kan være tegn på innvollsorm, ja. Du kan lese mer om symptomer og behandling i sykdomsartikkelen. Her i disse trådene kan du også finne gode tips.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap