Fluval 205 utvendig filter..??

Inaktiv bruker
Er det noen som har kjennskap til Fluval 205 utvendig filter?
Er det praktisk å vedlikeholde?
Har den eldre modellen 204 og den skiller seg antagelig ikke så veldig fra denne. Opplevde at den fort gikk tett ved bruk av fluvals eget filtermateriale, men etter at jeg byttet ut dette med ehfisubstrat pro, og droppet filtervatten, så er det ikke mye vedlikehold den behøver. Renser slangene med en slangebørste fra tid til annen og det samme med impeller og impellerbrønnen (rotoren og hulrommet den er plassert i). Smører også pakningene med syrefri vaselin innimellom. Løsningene for å løsne og sette på slangene på selve bøtten er praktisk og det som trenger mest tilsyn er lett tilgjengelig synes jeg ihvertfall

I denne tråden (fra innlegg 30) viser jeg hvordan jeg monterer akkurat dette filteret. Som nevnt så har jeg en eldre modell, 204, men kan ikke tenke meg at det er gjort noen drastiske endringer på denne (korriger meg om jeg tar feil folkens!).

Minner forresten på at som med alle filtre så bør man ta produsentenes anbefalinger med en klype salt og halvere anbefalte liter. Dvs at om produsenten mener at filteret er beregnet til et kar på 200 liter så er det antagelig mer passende til en 100 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap