450 liter - satt opp 9.januar 09

Hei fiskefolk
Noen som har noen synspunkt på innredning? (den innvendige pumpen skal vekk - den står det bare midlertidig) Venter nå på en avlegger av en Lotus, som skal utgjøre en pen kontrast.

Vil ikke ha røtter i dette karet. Målet mitt er mye svømmeplass, men likvevel pene planter rundt. Og med tiden en del rødt. Kanskje noen runde stener? Eller noen andre typer sten?

Så langt venter jeg på lysamaturet, som jeg trodde kom i dag Derfor er det litt mørkt på bildet. Det er også en del bobler i vannet, ettersom det ble fylt nettopp.

Hva synes dere?
Inaktiv bruker
jeg syns det ser bra ut jeg.
hvilken bakgrunn ahr du brukt?
Det er en Wromak bakgrunn. Synes den tok seg bra ut. Når det kommer noen røde planter så kommer det seg nok også
Nytt bilde 13.januar 09. Karet har fått sine to første lysrør. Det er de to første, av i alt 6 lysrør. Vanlig t8 montert nå i kveld. På jakt etter røde planter nå En Lotus er på vei i posten, og muligens et par andre flotte planter også.

Har fått fatt i en 6 kg co2 flaske og regulator. Snart kommer det co2 anlegg og da regner jeg med plantene kommer seg litt også.

Bildet ble litt for mørkt, får finne frem fotostativet neste gang

Dette er en god start, blir et staskar det her
Sloppy
Nytt bilde 13.januar 09. Karet har fått sine to første lysrør. Det er de to første, av i alt 6 lysrør. Vanlig t8 montert nå i kveld. På jakt etter røde planter nå :-D En Lotus er på vei i posten, og muligens et par andre flotte planter også. Har fått fatt i en 6 kg co2 flaske og regulator. Snart kommer det co2 anlegg og da regner jeg med plantene kommer seg litt også. Bildet ble litt for mørkt, får finne frem fotostativet neste gang :-)


Jeg har masse røde planter til salgs.

Tusen takk for koselige kommentarer. Håper det blir bra. Ser det er litt alger av ulike salg. Forhåpentlig på grunn av ingen lys, annet enn stue lyset.

Lystoppen er ikke helt ferdig, faktisk ganske langt fra. Den har ingen lokk Kun ramme og fester for lysrør. Men det kommer det kommer!

Røde planter er alltid velkommen her - sende deg en epost.
Kjempefint kar, gleder meg til å se det fremover når du får flere planter sammen med CO2

Lykke til videre!
Tusen takk. Gleder meg til å se hva slags effekt co2'en har på plantene mine. Kun hatt et sånt pussle annlegg med væskebeholder tidligere. Selv det gav en fin effekt på plantene da..

Mer lys kom i dag. Nå er det 4 lysrør. To på 16.000 kelvin og to på 6500... Blir skikkelig flott og er så morsomt å se hvordan det tar seg opp
Lotusen på plass
Fikk denne Lotusen i dag - det er uten tvil den nydeligste planten har jeg sett. Helt utrolig - håper den vil trives her. Nå er to nye lysrør på plass også. Det kommer seg.
Den røde lotusen er en utrolig vakker plante. Tipser om at de krever bunngjødsel, men det vet du kanskje allerede. Gleder meg til å se hvordan dette går seg til i karet ditt når plantene har kommet på plass og vokst litt
Ja, Lotusen har fått litt godsaker i tablett form ved roten. Den har 4x36 watts lys nå, (16.000 + 6500 k) Vil tro det kanskje er litt lite i lengden? Det kommer 2x54 watt t5 i tillegg.

Blir kjekt å se hvordan det tar seg opp. Takk for tipset om Lotusen - den er helt nydelig, skal prøve å ta godt vare på den. Fikk faktisk to avleggere. Kjempe gøy.
Jeg har fått lotusen til å trives med bare 2 x 25w T8-lysrør i 180 literen så noe særlig kresen når det gjelder lyset tror jeg ikke den er. De andre plantene dine kommer vel derimot til å juble med den lysmengden du har planlagt.
Selv så holder jeg meg til enkle og lite lysrkrevende planter og later som om jeg har grønne fingre

Det er forresten en ting til som kan være greit å vite når det gjelder lotusen. Beholder du flytebladene mister den gjerne mye av bladene under vann og blir glissen. Kniper du derimot av flytebladene så blir den kraftig og tettvokst under vann. For å få til begge deler så kan du la en avlegger få lov til å få flyteblad mens du kniper den andre.
Spennende - var jeg ikke klar over. Den jeg har fått er liten og massiv. Vil den vokse seg over vannet og få blomst?

Gleder meg til å hvordan den utvikler seg.
Ja, får den beholde flytebladene så kan den blomstre. Mener Liv H fikk lagt inn et bilde av sin blomstrende lotus i plantebasen.
Kan jo blir artig å se, men om det tar masse energi fra bunnen av planten er det nok lurt å bare la den ene vokse seg stor? Så den andre kan få være bladrik og fyldig ved bunnen.

Det høres ut som en smart løsning
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap