Fisk på tog

Hei.

For en stund siden hadde jeg planlakt å kjøpe noen fisker. Fiskene befant seg et stykke i fra meg og planen var da og ta toget. Men da fikk jeg beskjed om at det ikke var lurt, for fiskene kunne dø av å ta tog. Stemmer dette ?
Det gjalt ikke alle fisker, men fisker som var litt vanskelige å holde... Det var snakk om noen Golden Nuggeter i dette tilfellet.

Nå har jeg også bestemt meg for å kjøpe noen fisker som befinner seg ett stykke unna der jeg bor. Eneste mulighet er da å ta tog. Kan je gjøre dette med tanke på fiskene ?

Fra Magnus
Takker for svarene.
Jeg klarer da ikke å se hvorfor tog er værre enn bil. Har hatt med meg fisk på tog før jeg, og det var helt uproblematisk.

Noen fisk er jo generelt skjøre og tåler ikke så mye, en del må pakkes spesielt for at det skal gå bra. Men det spiller jo ingen rolle om det er bil, tog eller buss som frakter deg og fisken fra A til B.

Eneste må være at du ikke har mulighet til å sette varmeapparatet på full guffe for å hjelpe på tempen hos fiskene i et tog, så det er ikek sikkert det er dumt å pakke de litt ekstra godt. Samt å tenke over dette med å stå ute i 10 minus og vente på toget i 20 minutter...
Inaktiv bruker
jeg har jo tat med meg fisk fra oslo og da var det med tog og jeg fikk ikke noen problemer med det =
ElinH
Jeg klarer da ikke å se hvorfor tog er værre enn bil. Har hatt med meg fisk på tog før jeg, og det var helt uproblematisk. Noen fisk er jo generelt skjøre og tåler ikke så mye, en del må pakkes spesielt for at det skal gå bra. Men det spiller jo ingen rolle om det er bil, tog eller buss som frakter deg og fisken fra A til B. Eneste må være at du ikke har mulighet til å sette varmeapparatet på full guffe for å hjelpe på tempen hos fiskene i et tog, så det er ikek sikkert det er dumt å pakke de litt ekstra godt. Samt å tenke over dette med å stå ute i 10 minus og vente på toget i 20 minutter...

Jeg kan ikke tro at det være for tempraturen. Det var snakk om ca 15 min på tog (om sommeren ) og rett hjem i akvariet.
jeg har nettopp kommet hjem fra en tur med tog fra Oslo til Skoppum, en tur som tar 1t 15min. kjøpte 20 fisk, og de svømmer rundt og storkoser seg her i karet nå de klaget egentlig bare litt på billett prisene, men pytt-pytt..
Da er det, med respekt og melde, tull og tøys.

Mener noen virkelig at en fisk, godt pakket i pose med vann og mye luft og avispapir rundt, skal kunne vite forskjellen på en bil og et tog? Jeg tror egentlig ikke at fisk har peiling på hva en bil er. Eller et tog. Og så lenge fisken er pakket skikkelig og ikke utsettes hverken for ekstremt varmt vær eller kulde (gjelder uansett fremkomstmiddel), er det revnende likegyldig om man kjører bil, sykkel, båt, tog, går, moped eller andre motoriserte fremkomstmiddel :p

Cluet ligger i pakkingen og hvordan posen/esken med fisk behandles, ikke hva slags fremkomstmiddel som brukes
Jeg har tatt toget hjem fra Oslo med fisk haugevis av ganger

Hvem er det som kan ha sagt noe sånt sprøyt?? At fisk ikke tåler å kjøre tog?
Hehe Jeg må nesten le, det hørtes ut som en vits egentlig
Plussmedlem
Det må vel være p.g.a. alle forsinkelsene til NSB...
Har fått fisk fra Oslo til meg her i Bergen. Gikk helt fint, så ikke ut som fisken var togsyk da den ble sluppet ut i akvariet senere på dagen

Så det er ingen problem å ta med seg fisk på tog eller lange bilturer
mona o
Jeg har tatt toget hjem fra Oslo med fisk haugevis av ganger :-) Hvem er det som kan ha sagt noe sånt sprøyt?? At fisk ikke tåler å kjøre tog? Hehe:-) Jeg må nesten le, det hørtes ut som en vits egentlig :)

Det var en på Sirevåg som sa det til en som jeg skulle bestille fisker sammen med. Dette gjalt ikke alle fisker men noen, ville komme til å slite på toget. Det var ikke sakt at de dødde men, det var lurere å ta de med i bil.
Bare tull. Skulle likt å høre dette mennesket forklare meg at fisk merker forskjell på bil og tog :p
Tja, tar jo litt lenger med bil og er jo færre svinger med toget Men fiskene stortrivdes vertfall oppi isoporkassen som eg hadde med.

Samt litt billigere å ta toget
Loomis
Det må vel være p.g.a. alle forsinkelsene til NSB... ;)

Jeg tror Loomis traff spikern på huet! DET må være årsaken! Hehe
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap