Er dette sae?

Kjøpt meg noen SAE for å bli kvitt penselalger, men syns igrunnen ikke disse ligner på bildene av SAE i basen her. Stripen på siden er forskjellig og syns også hodet ser annerledes ut. Kan noen som har greie på denne fisken gi meg en identifikasjon?
ser da ut som denne...
hatt denne selv, de blir ganske store, ganske fort. som kineseren, kan de bli gretne.
Sanne har helt rett..Drittfisk..Har du kjøpt disse på butikk bør du levere de tilbake. Huak at ekte SAE er simfisk og du bør ha minst 5 stk.
Noe så irriterende. Da skal de jammen få de igjen på butikken. Jeg ringte først og spurte om de hadde sae, spurte igjen i butikken om han var helt sikker på at det var sae. Kjøpte dem utelukkende for å spise penselalger (noe bare sae gjør har jeg skjønt), men syns hverken de ligner sae eller gjør noe spesielt innhugg i penselalge bestanden min.

Kjøpte for sikkerhets skyld 6 stk av dem De skal få dem tilbake sammen med en skikkelig irettesettelse. Dette er en fisk en daglig leder på en akvariebutikk ikke bør ta feil av
Takk for hjelpen. Det er nok den du la link til Sanne. Ser veldig kjent ut. Har fiska dem over i et stort yngelnett nå (måtte tømme karet for å få dem ut) Så leveres de tilbake på mandag.
Har gått i samme fellen selv endte opp med flying fox. Måten du ser forskjellen på er at på sae så går stripen på siden helt ut på halefinnen mens på de andre som ligner slik som flying fox så stopper den hvor halefinnen starter. Skulle gjerne hatt et bilde å vise deg, men se i fiskebasen på sae så kjønner du hva jeg mener.
Hei livH!

SAE er ikke en så altforlett fisk å skille.

Butikkene får de gjerne inn med foskjellige navn, eller forveksler dem.
Flying fox
Siamesisk flyingfox
SAE

dette er 3 navn de lett forveksler.

SAE har ingen lysstripe over den sorte, det har flyingfox.
SAE har 2 skjeggtømmer på snuta, jeg har hørt flyingfox skal ha 4? ( her er jeg litt usikker )

legger ved et bilde av noen SAE`r
Setter meg som regel godt inn i fiskene jeg skal kjøpe for å kunne gi dem best mulige kår og fordi jeg selvsagt er interessert i å vite så mye som mulig. Gjorde ikke det i dette tilfellet siden jeg bare hadde som plan å ha dem på beite en kort periode og deretter selge eller gi bort. I tillegg er dette en av de mest vanlige fiskene, samt at jeg ble betjent av daglig leder på stedet - så gikk jeg ut fra at han faktisk visste hva han snakket om. Spurte til og med om han var HELT sikker på at dette var sae. Men det bekrefter jo bare at de som jobber i butikkene overhode ikke kan stoles på Utrolig skuffet over butikken der nå.
Ja, har skjønt at de to er vanskelige å skille. Men det er ikke FF jeg har fått en gang, har fått en slektning av kinesisk algespiser. Den er ganske så forskjellig fra sae. Gikk dessverre i baret siden jeg ikke hadde gjort godt nok forarbeid selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Aasen
Reklame for plussmedlemskap