Montere 5w aqua medic uv filter på 1200l/t utvendig pumpe

Har mest trolig pådratt meg infusorier i akvariumet (240 Liter). Har derfor tenkt litt på UV filter og tenkt ut en liten handleliste. Siden det står beskrevet max 200l/t på dette uv filteret og den utvendige pumpa mi skal dytte 1200l/t (har målt og den gir ca. 700l/t, er en JBL CP 500) Istedenfor å kjøpe en svak utvendig pumpe kun til uv filteret, må det vel gå ann å montere ett T-stykke på slangen 16/22mm og overgang til 12/16mm, Kran for å justere ned strømmen til 200l/t, uv filteret og deretter slange opp til utløps røret. Eventuelt en 17mm kran etter T-stykke for å justere opp litt mer trykk mellom uv filteret hvis det gir langt under 200l/t. Da har jeg jo mulighet til å bare stenge krana og slå av uv filteret, siden sånn jeg har forstått det skal ikke dette filteret brukes annet enn når det er nødvendig.

Hva mener dere? Noen som har noen bedre forslag?
Har kjøpt og montert Aqua Medic Helimax 9w uv filter. Brukte ett T-stykke på slangen fra pumpa og ett utløp utenom uv filteret og ett utløp via filteret. I går da jeg monterte dette var det litt gråtåke i vannet (muligens infusiorer) og idag - krystall klart!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap