Hvor kjøper dere bøtter?
Postet 11.01.09 kl 00:23
Postet 11.01.09 kl 00:25
Postet 11.01.09 kl 00:34
Postet 11.01.09 kl 00:37
Postet 11.01.09 kl 00:38
Har kjøpt mine på Europris. De er hvit, ca 15 liter (men du trenger ikke fylle den helt opp), oval i toppen og med ordentlig helletut. Et minus er at det virker som hanken er dårlig på dem. Har aldri tatt sjansen å bære etter denne, men det er en solid kant øverst som er grei å ta tak i. Tror de kostet 19,90
Postet 11.01.09 kl 00:41
Endret: 11.01.09 kl 00:42
Postet 11.01.09 kl 00:46
Inaktiv bruker
SoVeHar kjøpt mine på Europris. De er hvit, ca 15 liter (men du trenger ikke fylle den helt opp), oval i toppen og med ordentlig helletut. Et minus er at det virker som hanken er dårlig på dem. Har aldri tatt sjansen å bære etter denne, men det er en solid kant øverst som er grei å ta tak i. Tror de kostet 19,90
ikke bær i håndtakene på europris bøttene, de tåler det ikke, min røyk, godt det var ute, og ikke inne på parketten.
Postet 11.01.09 kl 00:52
Jeg kjøper mine hvite akvariebøtter på OBS! stormarked. De har ordentlig helletut og rommer 11 liter om du fyller til kanten 10 liters merke ca en cm under kanten.
Jeg skiftet etterhvert ut alle mine akvariebøtter til disse, siden den helletuten er så grei Solide bøtter også.
Husker ikke hva de koster, men det er rundt 15-20 kr. tror jeg.
PS!
Sier som SoVe; ikke bær fulle bøtter etter hanken! Etterhvert kan de ryke, uansett hvor du har kjøpt dem. Jeg har opplevd at hanken på bøtter kjøpt på den lokale Spar-butikken eller Meny har røket tvers av mens de var fulle av akvarievann.... splæsj! Tror det har skjedd meg tilsammen 5 ganger nå, så jeg bærer alltid bøttene etter kanten, ikke hanken! Da ble det slutt på sølet
Jeg skiftet etterhvert ut alle mine akvariebøtter til disse, siden den helletuten er så grei Solide bøtter også.
Husker ikke hva de koster, men det er rundt 15-20 kr. tror jeg.
PS!
Sier som SoVe; ikke bær fulle bøtter etter hanken! Etterhvert kan de ryke, uansett hvor du har kjøpt dem. Jeg har opplevd at hanken på bøtter kjøpt på den lokale Spar-butikken eller Meny har røket tvers av mens de var fulle av akvarievann.... splæsj! Tror det har skjedd meg tilsammen 5 ganger nå, så jeg bærer alltid bøttene etter kanten, ikke hanken! Da ble det slutt på sølet
Postet 11.01.09 kl 07:13
Endret: 11.01.09 kl 07:16
Postet 11.01.09 kl 10:42
Se her har jeg fått en del forslag ja Supert!
Kommer til å sjekke ut melkebøttene på felleskjøpet - se hvor store de er, og om de er tunge, for høy tomvekt på bøttene orker jeg ikke. Og solid hank må jeg ha - så hvis ikke melkebøttene faller i smak høres det ut som det er coop obs jeg bør dra på.
Grunnen til at jeg vil ha lyse bøtter, er yngel - yngel som uheldigvis blir med ut i bøtta under et vannbytte, er så utrolig mye lettere å få øye på i en lys bøtte enn en mørk.
Kommer til å sjekke ut melkebøttene på felleskjøpet - se hvor store de er, og om de er tunge, for høy tomvekt på bøttene orker jeg ikke. Og solid hank må jeg ha - så hvis ikke melkebøttene faller i smak høres det ut som det er coop obs jeg bør dra på.
Grunnen til at jeg vil ha lyse bøtter, er yngel - yngel som uheldigvis blir med ut i bøtta under et vannbytte, er så utrolig mye lettere å få øye på i en lys bøtte enn en mørk.
Postet 11.01.09 kl 11:26
Liz HGrunnen til at jeg vil ha lyse bøtter, er yngel - yngel som uheldigvis blir med ut i bøtta under et vannbytte, er så utrolig mye lettere å få øye på i en lys bøtte enn en mørk.
Amen til det! Har en blå bøtte som jeg bruker, og det er et styr uten like hver gang, yngler er jo umulig å få øye på mot mørk bakgrunn. Så den bøtta bruker jeg kun til å tømme vann i akvariet, aldri ut av lengre (etter at jeg satt i 20 minutter for å fiske ut apistoyngel fra den bøtta :p)
Postet 11.01.09 kl 12:10
Postet 11.01.09 kl 12:26
Postet 11.01.09 kl 12:28
Postet 11.01.09 kl 12:36
Postet 11.01.09 kl 12:39
Postet 11.01.09 kl 12:47
Postet 11.01.09 kl 13:15
Postet 11.01.09 kl 13:22
Hanken datt av bøtta mi i går! Full av vann, heldigvis var jeg kommet meg ut på vaskerommet før det skjedde.... Kjøp noe som koster mer enn 9 kroner er mitt råd. I hvert fall sjekk hanken.
Bruker denne til å fylle vann: Vanndunk Skulle vært større, men uansett lettere, til små kar i hvert fall
Bruker denne til å fylle vann: Vanndunk Skulle vært større, men uansett lettere, til små kar i hvert fall
Postet 11.01.09 kl 13:29