Bra oppsett for sommerfuglcicklider?

Da skal 240l settes opp på nytt. Har endelig fått tømt karet helt og skal bestille Back To Nature bakgrunn i mårra. Så jeg lurer på om jeg har en bra sammensetning. Det er da tenkt sammensetning foreløpig da jeg har noe og skal skaffe mer. Jeg har nå disse i en 65 l. Jeg skal ha et slikt akvarie bare i 240 l min.

1 par sommerfuglcicklider
10 kardinaltetraer
2 viftereker
4 kuhliiål

Ønsket sammensetning i 240 literen er

2 par sommerfuglcicklider
masse kardinaltetraer
Noen fler viftereker
Noen fler kuhliiåler
2 Ancistrus L144

Har også lurt på smykketetra men vil ikke ha for mye forskjellig. Er dette en god sammensetning evt er det noen som har noen innspill av noen art? Takker og bukker for alle svar ^^
Dette ser ut som en fin sammensetning av fisk synes jeg. Vær bare klar over at både tetraene og ancistrusene kan finne på å røve egg og yngel så sørg for nattlys eller eventuellt vær forberedt på å plukke ut eggene om du vil at ciklideyngel skal vokse opp.

Siden du ønsker å holde to par ciklider kan det også være en fordel med en del røtter og beplantning slik at de slipper å se hverandre hele tiden.
det er planen å ha kokosnøtthuler, røtter og masse planter i karet. har lest at et cicklidepar bør ha ca 50 cm hver så da går det akkurat ^^

(karet er 120 cm langt)
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap