Corydoras schultzei

navnet schultzei er ugyldig, så vidt jeg har forstått. det står forøvrig også på cw at vitenskapen regner schultzei som en aenus variant og ikke en egen art.

edit: schultzei har visst vært ugyldig artsnavn siden 1980...
Andre plasser står det jo at fisken er vtenskapelig beskrevet....
for meg virker det som om det er noen krefter som prøver å underkjenne den vitenskapelige beskrivelsen...
Den var først beskrevet som egen art, men ble lagt under aeneus etterhvert. Her kan du se fra synonyms på Fishbase at de regnes som samme art.

Etter min mening så er dette temmelig merkelig siden disse to artene er så forskjellige, men vitenskapen har visst talt og fått siste ordet ;b
Christian80
Andre plasser står det jo at fisken er vtenskapelig beskrevet...


Hvor? (det er Birger A som spør, siden han ikke er medlem her, og han sender meg sms, eller ringer den mannen er jo corygal)

Han sier at det Sanne sier er helt rett, navnet ble ugyldigjort rundt 1980
Lena Jansberg
[QUOTE=Christian80]Andre plasser står det jo at fisken er vtenskapelig beskrevet...


Hvor? (det er Birger A som spør, siden han ikke er medlem her, og han sender meg sms, eller ringer den mannen er jo corygal)

Han sier at det Sanne sier er helt rett, navnet ble ugyldigjort rundt 1980

Var en fyr som het Holly som beskrev Schultzei vitenskapelig i 1940, men lokasjonen hvor den ble funnet gikk tapt under andre verdenskrig.
Klarer ikke finne fornavnet.

Står også nevnt i linken jeg la inn fra Fishbase forresten.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap