Hjelp til å sende fisk i post

Heisann alle sammen. Jeg skal sende noen fisk i posten (4 guppyer) og lurer på om noen kan gi meg en DETALJERT beskrivelse på hvordan jeg kan gjore dette??! Går det ann å fylle en halvannen liter plastflaske halvvfull(så fiskene får nok oksygen) med vann fra akvariet de har vert oppi, pakke noen lag med avispapir rundt flasken ,ta gråpapir rundt og skrive navn/adr til hun som skal ha det og skrive FORSIKTIG utenpå og sende???erfaringer med lignende?
fisk skal IKKE sendes med posten, de kommer mest sansynlig til å dø.
Ikke er det lovlig heller.
Skal du sende 4 guppyer? Kan umulig lønne seg rent økonomisk...??? Men jeg vet noen sender fisk, om sommeren, hadde vært greit å vite hvordan de gjør det.
Hvorfor i all verden skal du sende en så billig fisk? Portoen blir jo svindyr, mye dyrere enn alle fiskene tilsammen! Hvilken kjøper er det som gidder noe sånt?

Fisk sendes ALDRI med vanlig post, slik du tydeligvis har planer om. Du kan ikke sende levende fisk i vanlig post som kan ta flere dager i verste fall! Om man absolutt må, så skal fisk sendes med "Ekspress over natten", slik at de garantert er fremme neste dag. Dette koster minst 250 kroner.....

Det å sende fisk i posten er svært risikabelt, det er stor fare for at de dør. Spesielt nå på vinterstid også. Jeg må si jeg overhodet ikke skjønner at hverken du eller kjøperen din gidder. Å pakke fire små guppyer i en stor isoporkasse, kjøpe heat-pack for å holde dem varme, pakke emballasje utenpå, isolere, teipe, bære til posten.... alt dette for 4 guppyer som sannsynligvis vil daue under transporten.

Har dere blitt enige om hvem som skal bære tapet av penger for fisk og porto hvis (eller når...) fiskene dør under transporten?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap